Az elmúlt több, mint egy évtizedben a food truckok hatalmas népszerűségre tettek szert a kulináris világban. Szakácskönyveket, filmeket és tv műsorokat inspiráltak és persze séfeket, akik a négy fal közötti konyhai darálást kerekeken guruló konyhákban megélt kreativitásra cserélték. Így tett Szőnyi Gábor is, amikor 2015-ben megalapította Séfkeréken Food Truck & Catering vállalkozását.
„Szakácsként és étteremvezetőként, ráadásul az oldtimer autók rajongójaként az ötlet adott volt. Szakmám és egyben szenvedélyem a főzés és gasztronómia” – meséli Gábor, aki több évtizedes nemzetközi gasztronómiai tapasztalattal fogott bele magyarországi vállalkozásába. „Szakácsként, utána pedig étteremvezetőként dolgoztam egy exkluzív tengerjáró jachton majd Four Seasons Hotel Gresham Palotában, managerként, mielőtt belefogtam a Séfkeréken-be.”
Szakítás a hagyományokkal vintage stílusban
„A minőség és az időtállóság számomra fontos értékek, amelyeket a két ikonikus járművünk, a Citroen HY és Peugeot J7 tökéletesen megtestesít” – mondja a Séfkeréken megálmodója. A franciás „vintage” stílusvonal pedig az extra különlegesség, ami egyedi megjelenést kölcsönöz a food truckoknak és a teljeskörű catering kitelepüléseknek Gábor kezei alatt.
Persze a vintage stílus az ételekre nem vonatkozik, a mindig frissen, helyben készülő ételeik a tradicionális és modern gasztronómia izgalmas kombinációi. „A koncepciónk megalkotásakor az volt a cél, hogy az étel repertoárunkat nem szűkítjük le egy bizonyos körre, stílusra, valamely ország ízeire vagy adott trendre. A menüinket a rendezvények tematikájához tudjuk igazítani, a cél az hogy kreatív, izgalmas és ízletes fogásokat ajánljunk fel a különböző jellegű eseményekre. Nagy kedvenc a BBQ és a Street Food menünk, de egyre népszerűbb a „Tapas”, a „Mediterrán” és a „Piknik” csomagunk is. A „Tapas” menü fogásainak receptjeit feleségem spanyol családjának köszönhetjük, itt nem szakítottunk a tradíciókkal, sőt. Az én egyik kedvencem a „Grab ’n Go” csomagunk, ahol Street Food stílusban prezentálunk izgalmas reggeli ételeket, benne az avocado toast-ot vagy a pirított francia édes brióst és Chia puddingot. És persze kihagyhatatlan az „Édesszáj” csomag, ahol klasszikus desszerteket készítünk el, benne az örök szerelem csokoládé Créme Brulée-t és a New York Cheesecake-et” – meséli Gábor.
A két autóval már akár 250 fős rendezvényeket is ki tudnak szolgálni. A teljes körű catering szolgáltatás részeként pedig a különféle izgalmas koktélokon, long drinkeken vagy akár kávé specialitásokon kívül mindenben alkalmazkodnak a rendezvény tematikájához, mind a menü, mind a megjelenés tekintetében.
„Legnagyobb kihívásunk a food truck-okról alkotott sztereotípiák leküzdése. Bár a food truck-ot gyakran a street food-hoz kötik, mi több száz fős rendezvényekre is komplex, frissen készült ételeket kínálunk télen-nyáron. Az ország bármely pontján vállalunk megjelenést. Kedvencünk egy Verőce közeli hegyoldalon szervezett pop-up rendezvény volt, ahol minimális feltételek mellett is felejthetetlen gasztronómiai élményt nyújtottunk. Az ilyen rendezvények adják a gasztronómia és vendéglátás sava-borsát” – fejezi be Gábor.