Print

Nem így szerettük volna

Galavits Patrik
2021. szeptember 27. 2 perc olvasás

Nagy üzletet kötöttek az Axel Springerrel, és még csak pletykákat sem lehetett erről korábban hallani. Mióta tárgyaltak a dealről?
Engem is meglep, de az utóbbi öt–tíz évben a legtöbb üzletünkről nem röppentek fel pletykák. Egy médiacég esetében hatalmas teljesítmény, főleg a mai világban. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy – bár nagyon örülünk az egyezségnek – az egész nem a mi ötletünk volt. Az Axel Springernél gondolták át, hol szeretnének jelen lenni.

A részvények átvételét bejelentő sajtóközleményükben nem írták meg, hogy pontosan mekkora érték cserélt gazdát.
Korábban ötven-ötven százalékos tulajdoni megoszlás volt a vegyesvállalatban, most hozzánk került a teljes részvénycsomag abból, ami az Axel Springeré volt Szerbiában, Szlovákiában, a Baltikumban és Magyarországon. Lengyelországban továbbra is együttműködünk. A konkrét számokkal kapcsolatban: nem volt olcsó, de ma már nincsenek olcsón megkötött üzletek.

Egyetlen kiadó sem vállalhat garanciát a napilapok további működésére.

A vegyesvállalat hét évvel ezelőtti elindításának egyik feltétele volt a magyar hatóságok részéről, hogy a Nemzeti Sportot és a Népszabadságot átengedjék a Mediaworks­nek. Azóta a Nemzeti Sport színvonala és példányszáma is esett, a Népszabadságot pedig megszüntették. Hogy látja hét év távlatából a döntést?
Nem így szerettük volna az üzletet tető alá hozni, de az egyezség a magyar politikai realitásokon alapult. Ha a Nemzeti Sport újra eladóvá válik, talán ajánlatot is teszünk rá.

A Nemzeti Sport mellett ott volt a Népszabadság is, amit nem sokkal azután, hogy a Mediaworks megkapta, megszüntettek. Meglepődött?
Egyetlen kiadó sem vállalhat garanciát a napilapok további működésére. Ez nem csak politikai döntés. Nem tudom, hogy a Népszabadságnak volt-e lehetősége a túlélésre.

Tehát elfogadja Heinrich Pecina állítását, miszerint a Népszabadság bezárása üzleti és nem politikai döntés volt?
El tudom fogadni, mert már akkor is láttuk a jövőbeli nehézségeket, amikor még mi voltunk a Népszabadság tulajdonosai. Ez nem csak Magyarországon probléma, az ilyen jellegű újságok, ha nem elég erősek a digitális piacon, nagy gondokkal szembesülnek.