Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A cég, ami rengeteget profitál a karanténból: drágább egy Netflix-részvény, mint a koronaválság előtt

Az Amazon és a Zoom mellett most a Netflix a tőzsdék sztárpapírja, a globális karantén különösen jót tesz a videoszolgáltató platformnak.

413,55 dolláron zárt kedden a Netflix árfolyama a Nasdaqon, ez igen közel van a történelmi csúcsot jelentő 418,97-es árfolyamhoz, amit 2018. július 9-én ért el a papír.

Mindez elég könnyen magyarázható: a társaság, amely az elmúlt évben azzal küzdött, hogy hogyan szélesítse előfizetői bázisát, most az ölébe kapta a helyzetet, amikor emberek millióinak az otthoni filmnézés a legkézenfekvőbb kikapcsolódás. Üzleti modelljére ráadásul mindig a hirdetők távoltartása volt jellemző, így tehát ami más médiacégeknél most óriási csapás (hirtelen elmaradnak a hirdetési bevételek), a Netflixnél nem rontja a számokat. Az pedig, hogy éppen nem tudnak új filmeket forgatni, szintén nem akkora probléma, mert legalább a gyártási költségek sem merülnek fel, miközben halmozódik némi tartalék az új előfizetőktől.

A Netflix pár héttel ezelőtt már 61 millió előfizetésnél tartott csak Amerikán belül, globálisan pedig tavaly év végén 167 millió előfizetője volt.

Az amerikai Forbes szerint az elmúlt hetekben a Tiger King című dokumentumfilm sorozat volt a legnépszerűbb a Netflixen – csak ezt 34,3 millióan nézték meg, de azért a videomegosztó platform mostani sikerében nyilván nem egy-egy film vagy sorozat sikere, hanem a terjedelmes filmtár most sokkal többek általi böngészése áll.

Az amerikai tőzsdék másik nagy sztárja – szintén könnyen belátható módon – mostanában az Amazon, és hasonlóan jól megy a Zoomnak is.

Kiemelt kép: Glenn Carstens-Peters // Unsplash

 

Jó ízlés! Milyen szörnyűséges dolog. Az ízlés a kreativitás gyilkosa.

Pablo Picasso