Fogy az idő, május 20-ig nyújtható be az szja-bevallás, és ugyaneddig lehet a NAV által készített tervezetet is javítani. Összeszedtük röviden és érthetően, mikre érdemes figyelni.
Nem lehet megúszni
Több mint 5,6 millió adózónak már a NAV készíti el az adóbevallás tervezetét, ám ez nem jelenti azt, hogy a bevallás automatikusan kész, előtte ellenőrizni kell és jóváhagyni. Ha 2025-ben olyan jövedelemre tettünk szert, amelyről a NAV-nak nincsen tudomása, kiegészítés szükséges.
1%-ok
Az 1+1%-os rendelkező nyilatkozat benyújtásának határideje ugyancsak május 20. Az egyik 1%-ot civil szervezeteknek, a másikat pedig egyháznak lehet felajánlani. Érdemes élni a lehetőséggel, különben a személyi jövedelemadónk adott része az államhoz kerül, ahelyett, hogy egy számunkra fontos ügyre költenénk.
25 éves kor alatt
A 25 év alattiaknak nem kell személyi jövedelemadót fizetniük. A kedvezmény utoljára abban a hónapban érvényesíthető, amikor az adózó betölti a 25. életévét. 2025-ben a kedvezmény összege havonta legfeljebb 98 518 forint volt, vagyis évente maximum 1 182 216 forint adómegtakarítást jelentett.
30 év alatti anyák
Családi adókedvezmény jár azoknak a 25. évüket betöltött, de harminc év alatti anyáknak, akik 2022 után szültek vagy fogadtak örökbe. Ennek mértéke megegyezik a 25 évnél fiatalabbak kedvezményével.
Első házasok
Ennek kedvezményezettei az első házasok, akiknek ezáltal legfeljebb 24 hónapon keresztül havonta ötezer forinttal nő a nettó keresete. Ezt neve ellenére a bejegyzett élettársak is igénybe vehetik.
Megtakarítások