Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]


Bővebben

248 millió forintot fizettek a világ legdrágább cipőjéért

Miles Nadal 437 500 dollárt fizetett egy pár Nike Moon Shoe cipőért egy nyilvános aukción. Az üzletember vérbeli cipőfanatikus: korábban további 850 00 dollárt csengetett ki 99 cipőkülönlegességért.

A kanadai befektető és autógyűjtő a Sotheby’s által szervezett magánárverésen a világ legdrágább cipőjéből az összeset felvásárolta. Ehhez csapta hozzá a nyilvános aukción áruba bocsátott Moon Shoe nevű kézzel készített Nike futócipőt. A lábbelit a Nike társalapítója, Bill Bowerman tervezte az 1972-es olimpia futóinak. Nem tömeggyártott termékről van szó, a cipőből összesen 12 pár készült. A Nadal által megvásárolt darab az egyetlen, amit még soha nem hordtak.

A forintban 248 milliós értékű cipő abszolút rekordernek számít, korábban még senki nem fizetett ennyit egy surranóért.

Nem csak cipőket gyűjt Miles Nadal. Fotó: Sotheby's

Nem csak cipőket gyűjt Miles Nadal. Fotó: Sotheby’s

A gyűjtő közleményben fejtette ki, hogy mindig is különleges érdeklődéssel tulajdonított a művészeti értékekkel bíró tárgyak iránt. A most megvásárolt Nike sportcipőre a popkultúra műremekeként hivatkozott.

A Moon Shoe 80 000 dollárról indult, és előzetesen úgy becsülték, hogy akár a 160 00 dollárt is elérheti a licit. Nadal végül jóval többért ütötte le, így a ritkaság a világ legdrágább cipőjeként vonul be a történelemkönyvekbe.

A férfi természetesen nem használatra vette a cipőket. Tervei szerint a Moon Shoe-t, valamint a további 99 cipőt torontói autómúzeumában fogja kiállítani.

A Z-generáció Mona Lisája

Egy korábbi cikkben már bemutattuk, hogyan lett a limitált kiadású sportcipőkből dollármilliárdos üzlet. A kisszériás surranók pillanatok alatt kelnek el, hogy aztán a másodpiacon az eredeti ár sokszorosáért cseréljenek gazdát. Már a műgyűjtők és a befektetők körében is egyre népszerűbbek az ilyen cipők, és jól mutatja, hogy mekkora üzlet lett ebből, hogy már külön tőzsdét is létrehoztak a kereskedésre.

A többmilliós tornacipő a Z-generáció Mona Lisája – így lett óriási üzlet a méregdrága surranókból

Borítókép: Nike Moon Shoe // Sotheby’s


 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója