Fotó: Pataki Ági és Szabó Gál Bence a Titok termékcsalád alkotói
Napi címlap

Pataki Ági rátalált a kortalan szépség titkára, és most kapszulákban árulja

Fekete Emese
2022. április 13. 7 perc olvasás

A Titok egy új táplálékkiegészítő márkaneve, Pataki Ági titka. Az egykori topmodell a szépen öregedés receptjét, szépség és egészség egyensúlyát kereste, és közben nyitott egy újabb fejezetet eddig is fordulatos pályaívén, és új üzletbe vágott. Szabó Gál Bencével, a Gal vitaminok fejlesztőjével piacra dobott egy termékcsaládot. Exkluzív részletek az együttműködés hátteréről.

„Váratlanul elkezdtem öregedni”

– viccelődik Pataki Ági, amikor legújabb vállalkozásának hátterét firtatom. Az ország talán legismertebb egykori topmodellje többszöri karrierváltásáról legalább annyira ismert, mint arról, hogy évtizedeken át a Fabulon kozmetikumok reklámarcaként egy hatalmas mozaikképről nézett le a fővárosi járókelőkre a Kálvin téren.

Ő volt a tulajdonosa és menedzsere a rendszerváltás előtti Budapest egyik legendás butikjának (Váci10), húsz éve pedig férjével, Kovács Gáborral vitt cégében számos magyar sikerfilm társproducere, életének eddigi fordulatairól könyvet is írt (Nyitottan a világra).

Pataki Ági nemrég töltötte be a hetvenet, most új üzletbe fogott / Fotók: Sárosi Zoltán

„Sok mindent csináltam életemben, de soha nem egyedül – mondja Ági vállalkozói alapállásáról. – Úgy voltam vele, hogy most sem ereszteném el azon óhajomat, hogy a legjobbakkal álljak össze, és azt sem, hogy ebben is sikeres legyek.”

Legfrissebb bizniszénél a „legjobb” ezúttal Szabó Gál Bencét és az általa alapított Gal vitamint fedi. Egy tizenkét éve működő (2015-től Gal néven futó), mára ötven embert foglalkoztató, 3 milliárd forint árbevételű, masszívan nyereséges vállalkozást.

Csak legyen meg a megfelelő dózis

A Titok Pataki Ági titka napi kapszulákban adagolva. Debütálását nagyjából egyéves háttérmunka, termékfejlesztés, kísérletezés előzte meg. Ági kereste meg Bencét, a Gal vitaminok fejlesztőjét, miután korábbról ismerte és használta már a termékeiket, ahogy sok minden mást is kipróbált.

„A kor előrehaladtával a genetikának egyre kisebb a szerepe, rájöttem, hogy nekem is jobban kell figyelnem a táplálkozásomra és az életmódomra – mondja a hetvenen éppen túl. – Éveken át össze-vissza szedegettem mindenféle vitaminokat, amiket éppen valaki ajánlott, jónak tartott, és amit ki akartam próbálni, kerestem a legjobb és a legkényelmesebb megoldást.”

Ági fő célja az volt, hogy az egészség és a szépség egyensúlyára figyeljen, és ne csak kívülről ápolja magát, hanem belülről is („így maradhatsz vonzó, izgalmas, így leszel képes uralni az időt”), de legalább olyan fontos volt a kényelem is. Ne kelljen mindennap a megfelelő vitaminok, ásványi anyagok és mikrotápanyagok arányán és adagolásán gondolkoznia, csak legyen meg a megfelelő dózis, amit bizalommal bevehet.

„Kicsit úgy voltam vele, mint az öltözködéssel. A ruhatáram is olyan, hogy minden mindenhez illik, csukott szemmel is ki tudok emelni valamit a szekrényemből, az működni fog – mondja Ági. – De ehhez kellett egy szakember, akire rábízhatom magam.”

Mibe kerül egy havi adag?
Titok Halkollagén peptidek + MSM, tasakban: 6 590 forint
Titok Multivitamin, kis dobozban: 13 990 forint
A kettő együtt, nagy dobozban: 19 890 forint
Ajándékdoboz, benne az előbbi nagy doboz + 2 db porcelán tégely: 36 990 forint

Kell a kollagén

Szabó Gál Bence tizenéves kora óta kutatja a gyógynövények titkát, tudta és készült rá, hogy ezzel fog foglalkozni. Ő is azt vallja, hogy a szépség belülről fakad, általunk is kontrollálható, és kvázi kortalanul fenntartható, és ehhez például a halkollagén különösen nagy segítség. Ugyanis ahogy öregszünk, a természetes kollagénszint csökkenni kezd a szervezetünkben, bőrünk elveszíti rugalmasságát, megereszkedik és ráncosodni kezd – a Titok fantázianévre keresztelt termékcsalád pont ezzel veszi fel a harcot.

Multivitaminja összetételének kialakításakor a tápanyagdús élelmiszerekben rejlő, ideális vitamin-, ásványianyag- és nyomelemmennyiségeket és arányokat alkalmazták. A termék két részből áll: multivitamin-csomagból és MSM-mel kiegészített halkollagén peptidekből – Bence állítja, hogy rendszeres fogyasztásával csökkenthető a nagyobb ráncok mélysége, a kisebbeket pedig akár el is lehet tüntetni.

Nem maradt ki az összetevők listájából a különlegesen csengő shilajit sem, az indiai, a tibeti és más ősi gyógyászatokban évezredek óta használt, nagy becsben tartott méregtelenítő-, erősítő- és fiatalítóanyag, ami fokozza a kollagénszintézist.

A Titok összetevőinél úgy állították be az arányokat és adagokat, hogy kifejezetten a fiatalító és szépségőrző hatás domináljon. Tehát nem arról van szó, hogy az új termékcsalád pusztán a meglévő Gal vitaminok újracsomagolt verziója, amihez új brandet és egy valóban hiteles reklámarcot tettek volna Pataki Ági személyében, bár ami a márkaépítést illeti, itt is minden nagyon egyben van.

Áginál hitelesebb arcot nemigen lehetett volna egy fiatalság-kapszulához társítani, és az egész brand megjelenéséről lerí, hogy Unger Zsolt, a legprofibb hazai márkaépítő csapat dolgozott rajta (az Unger and Partnersről itt írtunk, korábban is dolgoztak már a Gal vitaminnak, és ők tervezték meg egyebek mellett a Bortársaság, az Ilcsi, a Gerbeaud, a Kreinbacher és a Libri arculatát).

Pataki Ági eredetileg az 50 feletti nők problémáira akart megoldást találni, de Szabó Gál Bence szerint a Titoknak a megelőzésben is legalább olyan nagy szerepe van, ezért a harmincasoknak is ajánlják

„Értették, hogy mit akarok, értenek hozzá, nyugodtan rájuk bízhatom magam” – mondja Ági az elmúlt hónapok közös munkájáról, amit Bence is hasonlóan lát. Cégüket az elmúlt években sokan megkeresték már, de ahogy Bence mondja, aki nem volt hajlandó kompromisszummentes megoldásra, az nem ment át a szűrőjén.

Néhány perces beszélgetés után ez egyébként érthető, ő ugyanis az a fajta vállalkozó, aki – induljunk bármilyen távolról – három mondat után a kollagének, a lipidek és a hialuronsav mélységeinél jár, minden ízében a szakmaiságra koncentrál. Egész cégépítését ez jellemezte, és hajthatatlan volt akkor is, amikor legjobb barátai, közeli családtagjai is le akarták beszélni a vállalkozásról.

Hárommilliárdos árbevétel

Huszonévesen makacsul hitt benne, hogy ha jót csinál, annak lesz piaca, és bár a tudatos márkaépítés hiánya cége működésének első éveiben nem segítette termékei gyors felfutását, tényleg bejött, amire számított. Egyre több termék, egyre szélesebb kínálat a webshopjában és az ország mind több bioboltjában visszaigazolta, hogy termékeire van kereslet, és az is bejött, hogy a munkája legyen a hobbija, hogy legyen kellő szabadideje és legalább havonta félmillió forint keresete.

Ennél ma már sokkal jobban is megy a vállalkozás (nagyjából 50 százalékos profitrátával), többszöri költözés és bővülés után éppen Veresegyházon épül az új gyáruk, és a tervek is ambiciózusok.

Bence egy teljesen új – egyénre szabott vitamingyártói – koncepción dolgozik, amitől globális kitörést is vár, és azt reméli, hogy tíz év múlva cégét akár a világ legnagyobb étrendkiegészítő-gyártói között jegyzik.

Nyitókép: Pataki Ági és Szabó Gál Bence / Fotó: Sárosi Zoltán