Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Felpörgött az e-kereskedelem: így készülj a Black Friday-ra, ha céged van!

November 27-én idén elszabadul a pokol az áruházakban, a webshopokban és a logisztikai központokban, a Black Friday-t kihasználó webáruházak pedig minden évben jelentősen növelik az időszakos bevételeiket. Vendégszerzőnk cikkében néhány olyan tanácsot ad, amelyeket az online marketing szakértők adnak a saját ügyfeleiknek.

1. Tervezz és vizsgáld meg a konkurenciád!

A tervezés a legfontosabb, hiszen egy jól megírt stratégiával lehet elérni a legjobb eredményeket. Sok vállalkozás egy ilyen nagy akció előtt újra elvégzi a SWOT-analízist: megvizsgálják a gyengéiket és erősségeiket a versenytársakkal szemben, és ezek alapján építik fel a kampányokat.

A marketingesek és pr-esek akár már hónapokkal a Black Friday előtt elkészítik a kommunikációs tervet, illetve az online és offline hirdetések vizuáljait és szövegét. Fontos a lényegre törő kommunikáció és a cég előnyeinek (USP) kiemelése, mert óriási a verseny Fekete Pénteken. Ki kell tűnni a tömegből.

2. Növeld meg az online hirdetésekre költött összeget!

A legkönnyebben úgy növelheted a profitod, ha több emberhez jut el az üzeneted. Ezt a Facebook- és Google hirdetésekkel könnyen el lehet érni, az viszont fontos, hogy szakértő állítsa be a fiókod, ha azt szeretnéd, hogy megtérüljön a befektetésed. A Black Friday előtt hatalmas verseny szokott kialakulni a hirdetők között, így

a Google és Facebook elérések és kattintások költsége is megemelkedik.

3. Harangozd be az akciót!

A tervezés után minden kampány következő része a kommunikáció. Kommunikálni kell a követőink felé, hogy üzletünk részt vesz a Black Friday-ben és jó előre meg kell határozni, hogy milyen termékek lesznek elérhetőek akciós áron, illetve, hogy ezek hol lesznek majd találhatók.

Fontos, hogy minden információ korrekt legyen, ne legyünk félrevezetők és semmiképp ne hazudjunk a vásárlóinknak,

mert az bizalmatlansághoz és a megítélés romlásához vezet. Ráadásul a Gazdasági Versenyhivatal is évről évre kiemelten ellenőrzi a Fekete Pénteken hirdetett akciókat és kemény bírságokat szab ki a megtévesztő reklámok miatt.

4. Fontold meg a százalékos kedvezmény alternatíváit!

Nem feltétlenül kell 30-40-80 százalékot elengedned a terméked árából, ha hozzáadott értéket kínálsz a vásárlás mellé. A hozzáadott érték akkor jó, ha a cégnek nem kerül sokba, viszont a vásárló számára fontos és elég ahhoz, hogy vásárlásra ösztönözze. Ilyen például a kávégépek mellé ajándékba adott kapszula, az új autóhoz ingyen járó extra felszereltség, vagy egy „kettőt fizet, hármat kap” akció. Utóbbi akkor működik jól, ha a termék előállítási költsége nagyon alacsony, és nagy rajta a profitráta. A lényeg, hogy az ajánlatod legyen ellenállhatatlan és exkluzív.

5. Szegmentálj, targetálj!

A levelezőlisták végén emberek vannak, fontos tehát személyre szabni az ajánlatainkat, kreatív módon. Például ha egy elektronikai webshop emailes feliratkozója korábban a 3D-nyomtatók iránt érdeklődött, akkor felesleges neki az elektromos kisautókat reklámozni, mert nagy valószínűséggel nem fogja érdekelni az ajánlat.

A tömeges személyre szabást marketing automatizációs eszközök nélkül lehetetlen megoldani, de akinek száznál több vásárlója van hetente, az úgyis beruházott már egy ilyen szoftverre. A marketing automatizációs szoftverekkel a kampányok egyéni ízlésre szabása percek alatt megoldható.

6. Használd ki a Cyber Monday-t!

Ha valakinek webshopja van, nem csak a Black Friday-t, hanem a Cyber Monday-t is érdemes kihasználnia. A Fekete Pénteket követő akció során általában más termékkategóriákat szoktak leértékelni, esetleg még nagyobb akciót indítanak a vállalatok azokra a kifutó termékekre, melyeket év vége előtt értékesíteni szeretnének. A cél itt is az, hogy úgy növeljük az eladások számát és értékét, hogy közben a márkát is építjük.

Nótin Szabolcs
online marketing szakértő, Marketing21

A vendégszerzők külső szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.

Borítókép: Ashkan Forouzani / Unsplash

 

“Minél messzebbre nézel hátra, annál messzebbre látsz előre.”