Kicsoda valójában Soros és mit akar?

Hogy nem ő lett az első és a második címlapunk, még 2013-ban, amikor indultunk, az érthető.  A magyar Forbes mégis induljon magyarországi arcokkal. De a harmadik, már simám lehetett volna, […]

Bővebben

Ezt a három mítoszt ne hidd el a tinik és a technológia viszonyáról!

A 13 és 17 év közötti fiatalokra jelentős figyelem irányul, mert ők lesznek a jövő vásárlói. Viszonyukat a technológiával számos mítosz lengi körül – eláruljuk, melyek azok, amiket megcáfoltak.

Úgy tűnhet, hogy a mai tizenévesek el sem tudják képzelni az életüket a kütyükhöz és az internethez való gyors hozzáférés nélkül. Ennek a megfigyelésnek van is alapja, egyes fiatalok több időt töltenek a technológiától függve, mint alvással: egy 2015-ös kutatásban a tinik arról számoltak be, hogy napi 9 órát használják az internetképes technológiát. Bizonyára az ilyen kontextusban eltöltött idő magyaráz számos, a tinik digitális termékhasználatát övező mítoszt.

A Nielsen Norman Group 13 és 17 év közötti fiatalokkal készített nagyszabású kutatást annak érdekében, hogy megértsék a digitális technológiával, interneten felnövő generáció elvárásait. A kutatás több kontinensen, az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában is zajlott, és a kutatók mintegy 210 weboldal és 30 mobilalkalmazás használata közben figyelték meg a fiatalokat és faggatták ki őket a szokásaikról.

Az eredmények egyfelől utat mutattak a tiniknek szóló termékek tervezőinek, másfelől cáfoltak néhány közkeletű vélekedést.

 

Mítosz #1 – A tinik technológiai zsenik

A fiatalok kétségtelenül gyakorlott felhasználók mobilon, ebből adódhat a feltételezés, hogy az ott szerzett képességeiket a többi készüléken is kamatoztatni tudják. Valójában egészen más a helyzet, ha például asztali számítógéppel kerülnek szembe. A kutatás szerint a tesztalanyok némelyike csak az iskolában találkozott hasonló eszközzel.

Az érintőkijelzőn szerzett készségek nem vihetők át közvetlenül az asztali számítógépes környezetre, az ugyanis kevésbé intuitív, gyakorlat szükséges a használatához. Paradox módon például a fiatalok jobban gépelnek mobilon, mint hagyományos billentyűzeten, de hasonló a helyzet a görgetéssel is.

 

Mítosz #2 – Többnyire a közösségi oldalakon lógnak és játszanak

Talán nem meglepő módon a tinik elsősorban szórakozásra használják a mobilt. Az viszont erős túlzásnak tűnik, hogy csak erre kell nekik az okostelefon.

Amikor a kutatók megvizsgálták a fiatalok telefonjait, számos alkalmazást találtak, amelyek például a tanulmányaikhoz, munkához, vagy internetes vásárláshoz szükségesek. Sőt, volt olyan kutatási alany, aki bevallása szerint esszéket is szokott írni a mobilján a Google Docs alkalmazás segítségével.

 

Mítosz #3 – A legújabb technológiát használják

A kutatásban részt vevő számos tini több generációval ezelőtti eszközzel rendelkezett. Sőt, sokaknak “szépséghibás” telefonjuk volt, például betörött kijelzővel, vagy rosszul működő home gombbal.

Többen arról is beszámoltak, hogy korlátozott mobilinternet-forgalmuk van, és ezért leginkább wifit használnak.

A kutatásban, amikor AR-ra (augmented reality, azaz kiterjesztett valóság) épülő játékokat próbáltak tesztelni, kiderült, hogy sok tini most hallott először a technológiáról.

 

Boros Norbert
product designer, a Digital Product Design blog szerzője

 

A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő