Számos vállalat ismerte fel, hogy a jelenlegi munkaerő-piaci helyzetben csak az a cég tud hosszabb távon is versenyben maradni, üzleti sikereket elérni, amely aktívan tesz azért, hogy a munkavállalók azt érezzék, hogy fontosak a cégnek – állítja a régió piacvezető HR-szolgáltatója, a Prohuman.
A szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében a cég kiemeli: egyre inkább felértékelődnek a jutalmak és más extra elismerések. Az év végi bónusz az egyik ilyen eszköz a dolgozói elkötelezettség növelésére, de számos egyéb módszerrel is honorálhatják a cégek az egész éves munkát.
„Közel 700 partnervállalatunknál a rajtunk keresztül foglalkoztatott fizikai dolgozók 60-70 százaléka részesül valamilyen év végi extra juttatásban.” – mondta el Juhász Csongor, a Prohuman ügyvezető igazgatója
Az ügyvezető szerint eltérő jutalmazási módszer lehet eredményes a különböző dolgozói csoportok számára.
A szakember szerint manapság mind a fehérgalléros, mind a kékgalléros dolgozók esetében a készpénz az elsőszámú juttatási forma, amely felváltotta a korábban széles körben alkalmazott cafetériát.
A legjellemzőbb, hogy „pulykapénz” gyanánt 13. havi bért vagy azzal közel azonos mértékű pénzjutalmat adnak – sokszor teljesítmény alapon, egy konkrét eredmény elérését jutalmazva – a kollégáknak. A fizikai állományban dolgozók gyakran vásárlási utalványt vagy tárgyi juttatást kapnak, ez utóbbi esetben például kisebb-nagyobb értékű elektronikai vagy háztartási eszközt.
A szokásos év végi rendezvény is tekinthető egyfajta juttatásnak és a csapatmorált is növelheti. “Évről-évre azt látjuk, hogy egyre több az ötlet, a kreativitás a karácsonyi rendezvények kapcsán, talán azért is, mert az év végi buli is egyre mélyebben részévé válik a dolgozói elkötelezettség növelését célzó intézkedéseknek. Az viszont közös pont és íratlan szabály, hogy a vállalat állja a karácsonyi buli költségeit.” – foglalta össze a közleményben a szakember.
Nyitólapi kép: Sharon McCutheon / Unsplash