Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Öt megcáfolt mítosz az innovációról – gondolatébresztő a stockholmi Women in Tech konferenciáról, hogy te is még ma elkezdhesd a változást

„Nem vagyok elég kreatív.” „Mindenképpen a szokásos topikokon túl kell gondolkodnunk.” „Úgy kell fejlesztenünk, mint egy startupnak.” „Fejlődjünk most azonnal, gyorsan!” Ismerős? A stockholmi Women in Tech konferencia rövid ebéd utáni gondolatébresztő beszélgetésében három női tech vezető osztotta meg gondolatait az öt legelterjedtebb tévhitről a vállalati fejlesztések kapcsán.

1. Az innováció azt jelenti, új tech, új ötletek

„A fejlődésnek legalább annyira üzleti és felhasználói-vásárlói oldala is van, mint technológiai. Mindegyik oldalról nagyon fontos, hogy behozzunk új kompetenciákat, energiákat és nézőpontokat. Rengeteg ötlet jön fel egy munkafolyamat során, és egy vállalat, cég felelőssége ezeket észrevenni. Észrevenni és támogatni, különben az ötlet elhal” – Anna-Karin Lindblom, a Husqvarna Group Accelerated Innovation igazgatója.

2. Nem tudunk innoválni, mert nincs meg hozzá a cégkultúránk. Vagyis ami a Google-nek, Amazonnak megvan, ahhoz mi kicsik vagyunk

„Erre is kiváló a KPI, ezzel lehet mérni, haladunk-e valamerre. Kell, hogy legyen tervünk, lássuk, meddig merünk elmenni és meddig tudunk” – Anna-Karin Lindblom, a Husqvarna Group Accelerated Innovation igazgatója.

„A jó lehetőségek, gondolatok szinte mindig a cég belső embereitől jönnek, és az igazán jó feltalálók kiteszik magukat a szociális kockázatoknak, ők ki mernek állni az ötleteikkel”

– Liselotte Hägertz Engstam, tanácsadó és startup-coach.

3. A menedzsment nem érti meg az innovációt

„A startupokban, ahol board tagként bent vagyok, többet fejlesztjük a menedzsmenthátterünket, mint bármi mást, mindent kipróbálunk. Nagy különbség, hogy épp csak egyben próbálunk-e tartani valamit, egy létező céget, vagy már ott tartunk, a kérdés az, hogyan csinosítsuk ki, díszítsük fel. Ha jön a válság, az első verzió elpusztul, de a második verzióban a csicsákat le lehet vagdosni. Nagyon fontos megtalálni a stratégiánk működésének útját, de amellett folyamatosan innoválni is kell. Priorizálni kell, de közben azt is látni, hogy fontos az előrelépés a jövő túléléséhez” – Liselotte Hägertz Engstam, tanácsadó és startup-coach.

4. Az innováció egyenlő a sebességgel

„A sebesség fontos lehet a szoftverfejlesztésnél, de sok esetben nem. Néha egyszerűen nem működik. Startupkonál gyakran azt látjuk, túl nagy a kapkodás, és közben szem elől tévesztik az irányt, a stratégiát. Amikor coach-olom őket, muszáj megmondanom nekik, hogy így meg fognak dögleni még mielőtt az első igazán fontos döntést meghozhatnák” – Liselotte Hägertz Engstam, tanácsadó és startup-coach.

5. Nem vagyok elég kreatív

„Ilyen vagy olyan módon, de mind kreatívak vagyunk, így vagyunk összerakva. A jó cégek engedik, hogy a munkavállalóik éljenek ezzel a képességükkel. Könnyen lehet, hogy azért nem érzed magad elég kreatívnak, mert a munkakörnyezeted elfojtja benned ezt. Egy biztonságos környezetben ki mered élni, mondani a kreativitásodat” – Karolina Bjurehed, a Volvo innovációs partnere.

„A flexibilitás és az önálló gondolkodás bátorítása nélkülözhetetlen az innovációhoz. A jó vezető feladata az is, hogy jó kérdéseket tegyen fel. Ezt lehet gyakorolni. Találj eredeti kérdéseket, tedd fel őket a munkatársaidnak, rengeteg információt fogsz kapni. Legyél kíváncsi, gyakorold a kérdezést, és tanulj meg figyelni a válaszokra. Dolgozók, ti pedig kezdjétek megosztani az ötleteiket!”

– Liselotte Hägertz Engstam, tanácsadó és startup-coach.


 

A bizalom az a nyersanyag, amelyből a pénz minden formáját verik.