Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Magyar céget díjazott a Google, megkérdeztük, mit tudnak, amit más nem

Mindenkinek van helye egy csapatban, mindenki hozzá tud járulni a közös sikerekhez – erre a meglátásra fűzte fel alkotópedagógiai fejlesztéseit a magyar Maker’s Red Box.

A koronavírus-járvány következtében fokozódtak a digitális világhoz hozzáférő, illetve a hátrányos helyzetük miatt attól elzárt gyerekek közötti fejlődési lehetőségek. A problémát felismerve a Google elindította az Impact Challenge pályázatát, hogy a legjobb ötletek kiválasztásával segítse a digitális esélyegyenlőség és társadalmi felzárkózás megteremtését. A 13 kelet- és közép-európai ország több mint 800 pályázója közül Magyarországon a Maker’s Red Box oktatásfejlesztő-vállalkozást díjazta a szakmai zsűri.

Az elnyert 100 ezer euróval két éven át tudják biztosítani 20 gyermekotthonban nevelt, összesen 400 gyerek számára alkotópedagógia eszközeiket és képzésüket.

A Maker’s Red Box-nak nem ez az első szakmai elismerése, ahogy a Forbes.hu-n korábban bemutattuk, a vállalkozást díjjal tüntette ki az Edison100.

Mit tudnak, amit más nem?

Egy gyerek azzal lehet sikeres felnőtt életében, ha képes a problémáit önállóan megoldani, ha mindezt egy csapat érdekébe tudja állítani, hogy közösen hozzanak létre valamit. Az oktatási rendszer adottságai miatt az ilyen jellegű felkészítésre inkább a jobb helyzetű iskolákban van lehetőség, konzerválva a társadalmi állapotokat, illetve tömegek kerülnek a munkaerőpiacra a szükséges készségek nélkül. A Maker’s Red Box egyelőre startupként fejlesztette alkotópedagógiai eszközeit, amivel játékos keretek között nyílik lehetősége a gyerekeknek a közös alkotásra.

„Nagy társadalmi hatású projektbe vágtunk, enélkül nem jutnának el ilyen eszközök, ilyen oktatás a hátrányos helyzetű gyerekekhez”

– nyilatkozta a Forbes.hu-nak Major Gábor, vezérigazgató. A vállalkozás mögött egy szakmai befektető, a Prohuman Kft. humánszolgáltató áll, aminek közvetlen rálátása van, hogy mi gátolja az oktatás után a munkaerőpiaci elhelyezkedést, ezek a tapasztalatok vezettek a fejlesztéshez.

Egy-egy dobozhoz egy történet tartozik, minden történetnek pedig közösen juthatnak a végére a gyerekek, részfeladatok megoldásával. Létrehozhatja például minden gyerek a saját szuperhősét, de végül mindenki részesedik a sikerből.

Tucatnyi játékos, kooperatív eszköz segíti a közös tanulást és alkotást. Forrás: Maker’s Red Box

Járulékos haszon

A Maker’s Red Box eddig többnyire magániskolák, illetve elit intézményeknek értékesítette a fejlesztett csomagokat, ahol több anyagi és szakmai lehetőség volt beépíteni a gyerekek képzésébe. Viszont a kidolgozott módszertan nem kötődik jól felszerelt tantermekhez, gyakorlatilag bárhol alkalmazható – erre eddig is törekedett vállalkozás Major Gábor szerint.

„Azzal, hogy több hátrányos helyzetű gyerekekhez is eljuttathatjuk eszközeinket, az ő tapasztalatukból mi is tanulunk, hogy még jobb fejlesztésekkel állhassunk elő” – így Major.

A Maker’s Red Box partnerséget ápol 80 magyarországi digitális alkotóműhellyel. Ezeket a műhelyeket többnyire egymástól függetlenül hozták létre iskolák, önkormányzatok és alapítványok, a vállalkozás pedig az együttműködés részeként beavatta a hálózat tagjait a módszereikbe. A Google által támogatott projekt részeként ilyen műhelyekbe hívják meg a nevelőotthonban élő gyerekeknek, ahol a Maker’s Red Box eszközein kívül később más fejlesztésben is részük lehet.

Borítókép és képek: Maker’s Red Box

Oszd meg!