F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Globális mozgalom lett a magyar évtervező füzetből – kitalálói mégsem akarnak benne üzletet látni

Eredetileg két fiatal magánéleti és szakmai válsága közepette született a YearCompass évrendező füzet ötlete, és néhány év alatt hatalmas mozgalommá nőtte ki magát. A “milyen volt az éved?” kérdést körbejáró füzetet az elmúlt napokban is több mint félmillióan töltötték le. A sztori a Forbes januári számában olvasható.

A 2019. januári Forbes címlapja

A 2019. januári Forbes címlapja

 

Szürke decemberi este volt. Békéssy László frissen végzett villamosmérnök egy szakítási és szakmai válság közepette, tettvágytól túlfűtött hangulatban vetett papírra tizennégy oldalt arról, hogy milyen volt a 2012-es éve. Ezeket a jegyzeteket elküldte egy-két közeli barátjának.

P. Tóth András ugyanezekben a napokban hasonló érzésekkel ébredt, és úgy érezte, jó lenne valamilyen formában lezárni az évet. Ő azonban a csendes elvonulás helyett inkább bulit szervezett. Az esemény előtt ő is leült a számítógépe elé, hogy összeírjon néhány kérdést, amelyekről azt gondolta, hogy majd a buliban mindenki válaszol rájuk. Sokan nem tudtak elmenni az évzáró eseményre, de arra kérték Andrást, küldje el nekik a kérdéseket.

A YearCompass alapítói, Békéssy László és P. Tóth András. Fotó: Orbital Strangers

A YearCompass alapítói, Békéssy László és P. Tóth András. Fotó: Orbital Strangers

Így kezdődött az Éviránytű, angolul YearCompass története, amely néhány év alatt globális mozgalom lett, ám a két barát mégsem akar üzletet látni benne. Nem lesz applikáció, sem más piaci termék, pedig abban egyetértenek, hogy ötletük óriási marketingértékkel bír.

Mára 32 nyelven érhető el a füzet, és tavaly már 700 ezren töltötték le, a mostani évfordulón pedig 500 ezer körül jár, de András és László további 500 ezer érdeklődőre számít. Az alapító csapat mára 8 fősre bővült, és több mint 100 önkéntes segít az év végi és eleji hajrában. A füzetnek ma már nyomtatott verziója is van, amelyet 2500 forintért árulnak, de tömegesen nem vásároltak belőle.

A Forbes tavaly ki is nyomtatta és behúzta a januári lapba a füzetet. Ha még nem tettétek, szabadítsatok fel néhány órát, készítsetek magatoknak egy forró italt, és tervezzétek meg az éveteket a YearCompass segítségével.

A mozgalom teljes története a januári Forbesban, lapozz bele! 

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő