Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Flow, Mesterakadémia; Fotó: Fekete Csaba

Alföldi Róbert: Nem akarok híresebb lenni. Ez elég

Október 11-ét már régóta várta a Forbes csapata. Nem csak azért, mert ekkor rendezzük meg a budapesti Akvárium Klubban a szokásos üzleti fesztiválunkat, a Forbes Flowt, hanem azért is, mert október 11-én indul a MesterAkadémia, a Forbes tulajdonosainak új márkája. A Forbes Flow nyitószekciójának vendégei a MesterAkadémia online oktatási oldal első három oktatója, Alföldi Róbert színész, Nánási Pál fotós és Kiss Ádám humorista voltak. Veiszer Alinda beszélgetett velük.

„A Forbes tulajdonosai úgy gondolták, belevágnak valami újba, és mivel vállalkozók, a kockázatoktól sem riadnak vissza. Ezért létrehoztak egy teljesen új márkát, egy online oktatási oldalt, a Mesterakadémia.hu-t” – vezeti fel a Forbes Flow nyitóbeszélgetését Galambos Márton főszerkesztő. A MesterAkadémia előadásai 12–14 perces sorozatokból állnak majd, minden előadás más-más témát érint. A Mesterakademia.hu október 11-én startol. „De csak a beszélgetés után – jegyzi meg Alinda, – hogy közben ne tudjatok telefonozgatni.”


A MesterAkadémia keretében Nánási fotózást tanít majd, Kiss Ádám pedig azt, hogyan tartsunk hatásos előadásokat, hogyan viselkedjünk magabiztosan, amikor mások előtt kell beszélnünk. Alföldi az önmegvalósításról beszél a videóiban.

„Két hónapot beszélgettünk a MesterAkadémia forgatásakor, nagyon mélyre mentünk – meséli Alföldi. – Sokat tanul az ember ilyenkor saját magáról, mindenféle szempontból össze kellett szednem magamat, hogy az egészet végig tudjuk csinálni.”

Alföldivel Kiss Ádám és Nánási is egyetért. „Csomó minden tudatosult a forgatások közben, amit egyébként már zsigerből csinálok, például hogy miért nézek ki mindig a fényképezőgép mellől” – mondja Nánási. (A válasz: azért, hogy meglegyen a szemkontaktus azzal, akit fotóz.)

Alföldi szerint emiatt a MesterAkadémia nem is igazán akadémiai jellegű, inkább egy szoros, baráti mester-tanítvány beszélgetéshez hasonlítja. „Személyesebb ügyekről beszélünk a videókban annál, mint hogy ez egy katedra legyen.”

„Nem akarom a srácokat ismételni, de tényleg nagyon komplex volt az egész, kétnaponta háromórás interjúk, mindent kiszipolyoztak belőlem, amit én egyébként ösztönösen csinálok tíz éve. Ilyen szerepben még nem voltam” – mondja Kiss Ádám.

A beszélgetést Alinda hamar a siker-sikertelenség örök kérdésére tereli. „Biztos fontos szakmai könyveket olvasni. Egyszer próbáltam – mondja Alföldi. – Az a bajom vele, hogy nem sok köze van az élethez. Némi olvasottság nem árt, de minden döntésben fontos, hogy az a sajátod legyen. Mert vannak következményei. A te felelősséged és a te sikered lesz.”

_DPH4287-1 _DPH4304-7 _DPH4328-11 _DPH4332-12 _DPH4335-14
<
>

A sikertelenséget Alföldi szerint rá lehet fogni másra. Siker esetén az ember viszont más állapotba kerül, amihez természetesen ragaszkodni szeretne, de egyre nagyobb a görcs, a szorongás, hogy meg tudja-e még egyszer csinálni. Vagy hogy ne szálljon el a sikerességétől. „Ha az ember sikeres, nagyobb lesz a tétje az egésznek.”

Alföldi és Nánási szerint a sikertelenség nem feltétlenül egy hosszú állapot, egy nap is lehet sikertelen. „Az, hogy rávegyem az embereket arra, hogy normális, értékelhető képet vágjanak, az az én dolgom. Volt jó párszor, amikor azt gondoltam, hogy na, ez szar lett. Ez egy sikertelen élmény, de borzasztó sokat lehet belőle tanulni.”

Kiss Ádámot inkább a kiégés foglalkoztatja. Például mi történik, ha eljön a nap, amikor kiáll a színpadra, és nincs ott senki. „Vagy kiállsz, és már téged nem érdekel” – szól közbe Alföldi. „Itt még nem tartok – mondja Kiss. – De nem akarok a szomorú bohóc szerepébe esni.” Ádámnak voltak már kiégésközeli periódusai, ilyenkor néhány lépést hátrál, visszavesz a tempóból, és átgondolja, mi a következő lépés.

A siker és a jó szavak közé viszont nem lehet egyenlőségjelet tenni.

„Szerintem mind a hárman pontosan tudjuk, hogy az, amit éppen csinálunk vagy csináltunk, az jó vagy nem jó. Attól függetlenül, hogy sikeres vagy sikertelen” – mondja Alföldi.

„Nem akarok híresebb lenni. Ez elég – magyarázza Alföldi, amikor Alinda arról kérdezi, hogy miért éri be egy (129 ezer ember által követett) Facebook-oldallal, ellentétben Kissel és Nánásival, akik sok más felületen is jelen vannak. – Én egy tök más generáció vagyok. Csomó szót nem is értek, amit itt most mondtok. Ez nem azt jelenti, hogy elutasítom a fejlődést, de ezek számomra idegen terepek. Nem értek hozzá, és annyira nem érdekel, hogy beletegyem a kellő energiát abba, hogy megtanuljam őket.”

A Kindle-ön való olvasás Alföldi számára például abszolút megfoghatatlan, de Kiss Ádámnak és Nánásinak is megvannak a maguk old school dolgai. Kiss például az esetek 70 százalékában papírra veti a gondolatait (bár gyakran küldözget magának hangüzeneteket). Nánási sok fotót kinyomtat: abban hisz, hogy egy fotó csak ekkor kezd el igazán élni, digitális formában nem.

„Mind a hárman olyanok vagyunk, akik megtalálták a területüket – mondja Alföldi. – Azt a területet, ahol úgy érzik, megfelelő helyen vannak, és ezt úgy akarják csinálni, hogy hitelesek is maradjanak.”

Alföldi Róbert és Nánási Pál MesterAkadémia-kurzusa már elérhető a Mesterakademia.hu oldalon, Kiss Ádám kurzusa pedig novemberben indul.

Disclaimer: Ez a cikk saját ügyben születetett, a MesterAkadémia.hu és a Forbes tulajdonosai azonosak.

Fotók: Fekete Csaba

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő