Külföldön egyre népszerűbbek a mémfluenszerek, akik mindenféle vicces vagy gáz posztokkal töltik meg a közösségi médiát, semmint utazási fotókkal vagy életstílus-videókkal – írja a Kreatív.
A portál cikke szerint a klasszikus influenszerkedés azért kezd kiesni a hirdetők látóteréből, mert már ezzel sem érik el azt a tömeget, amit igazán célozni akarnak. Márpedig az Y és Z generációs fiatalok főleg mémeket fogyasztanak, sőt ezekből tájékozódnak, így adja magát, hogy a vállalkozások azokat a profilokat keressék meg szponzorajánlattal, amik eljutnak a vágyott célközönséghez.
Észak-Amerikában már vannak sztár-mémfluenszerek is. Daquan, a FuckJerry és a The Fat Jewish dollármilliókat keresnek a tulajdonképpen trashként aposztrofálható megosztásaikkal. Míg a The Fat Jewish-profil mögött álló Josh Ostrovsky már afféle celebként tündököl, addig Daquan titkolja a személyazonosságát – csak annyit tudni róla, hogy 21 év körüli, kanadai srác.
Itthon azonban mindez nem dívik. Ennek oka, hogy a hazai márkák nem mernek felvállalni annyira megosztó tartalmakat, mint amik a mémek olykor lehetnek. Pedig trashposzter mémfluenszereink nekünk, magyaroknak is vannak: Tibi atya vagy Vágvölgyi Noémi pont ebbe a kategóriába tartoznak. Idehaza elsősorban webshopok tudnak hirdetni velük, esetleg újonnan bevezetésre váró terméknél lehet rájuk hagyatkozni – a szakértők szerint az energiaitalok ilyenek.
Maguk a mémfluenszerek sem lépnek ki a fényre, többségük anonim, nem ad interjút, vagy csak karakterben, elvicceskedve az egészet, ahogy Noémi szokott.
Kép: Ashley Bean // Unsplash