Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

4 dolog, amivel a sikeres emberek túllépnek a kudarctól való félelmükön

A kudarctól való félelem megállíthat előmeneteledben, akkor is, amikor éppen olyan után vagy, amitől örömet és izgalmat éreztél – írja a Forbes.com. Ahogy az író, Suzy Kassem mondja: „A félelem több álmot öl meg, mint a kudarc valaha fog”. A félelem miatt az emberek elhalasztanak lehetőségeket, nem tudják kihasználni, ami bennük van.

Ha pedig megállunk, nem lépünk előre, nem tudjuk, milyen utat halasztunk el. A sikeres emberek jobban el akarják érni céljaikat, mint amennyire félnek a kudarctól. Mutatunk négy tippet, hogyan lehet túllépni a félelmeinken.

  1. Azonosítsd, mit szeretnél

Amikor túllépsz a félelmeiden, pont ideje megállni egy pillanatra. Néha, a félelem miatt nem látod tisztán a céljaidat. Elveszel az érzelmeidben, elhomályosul az éles látásod. Reflektálj arra, mit szeretnél. Fizetésemelést, előléptetést? Azt, hogy konferencián beszélj? Vagy megjelenj társszerzőként valamilyen cikken?

Ha félsz valamitől, fókuszálj a végső célra. Amikor látod a célt, sokkal könnyebben pozícionálod magad, és könnyebben eléred, amit akarsz.

  1. Tudatosítsd, mi állít meg

Amint már pontosan tudod, mit szeretnél, rá kell jönnöd, mitől félsz egyáltalán. A kritikától? Attól, hogy nem lehetsz eléggé önmagad? A versenytől?

Ha megérted, mitől félsz, könnyebben túllépsz rajta. Ha azt sem tudod, mi ellen küzdesz, nem tudod legyőzni.

  1. Urald a kellemetlen érzéseid is.

Ne engedd, hogy a félelem elgyengítsen. Ne érezd rosszul magad attól, hogy félsz valamitől. Valójában ez a kulcs, ez adhat neked erőt. Fedezd fel, mennyi energia megy a félelmeidre, és használd arra, hogy elérd vele céljaidat. A félelem csak akkor tud megállítani, ha engeded.

  1. A kényelmetlen is lehet kényelmes

Először lépj kicsiket a célod irányába. Nagyon sokan nem érzik komfortosan magukat sok helyzetben, de ez nem baj. Ilyenkor lépj még egy kicsit előre. Told ki magad a komfortzónádból.

Ha például az a célod, hogy előadó legyél egy jó nevű konferencián, de attól félsz, hogy nem vagy elég jó, kezdj el jelentkezni kisebb eseményekre előadónak. Írd le, mit értél el. Ha látod, mennyi mindent elértél, segít elhinni, hogy mire vagy képes.

Ha egy kicsit sem érzed magad kellemetlenül, az azt jelenti, hogy nem haladsz a célod felé. Ha mindig a komfortzónádban maradsz,  semmi sem fog történni – valójában ettől kellene félned.

Gondold újra a kockázatokat is. A kockázat többé nem az, hogy mit tettél, hanem hogy mit nem tettél meg. A kockázat pont az, ha túl komfortosan érzed magad. A félelem fontos, hogy elérd a céljaid. Túl kell lenned rajta, de nem baj, ha ott van. Csak akard jobban a célod, mint amennyire félsz.

 

"A mai nap csak egy az elkövetkező számtalan nap közül. De hogy mi történik a jövő számtalan napjain, az talán épp a mai naptól függ."