Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A Bortársaság alapítója is többet borozik otthon a járvány alatt

„Egyre fontosabb a vásárlói élmény, annyira erős lett az e-kereskedelem, hogy a fizikai boltoknak kell tudniuk lépést tartani.” Tálos Attila, a Bortársaság alapítója volt Galambos Márton, a Forbes főszerkesztőjének vendége a Forbes Élő mai adásában. Az üzletember otthoni élményeiről, üzleti eredményeikről és a vállalata fejlesztéséről is mesélt.

„Többet vagyok itthon, jobban megválogatom, mit hozok haza, új dolgokat is kóstolok. Szóval alaposabban és többet borozom a járvány alatt.” Tálos Attila, az Bortársaság alapítója ugyan saját bevallása szerint többet van otthon a járvány alatt, pedig a cégénél sem állt le az élet.

A bortársaság három üzletágából egy, az éttermeknek való értékesítés ugyan szinte teljesen lenullázódott, de a másik két üzletág, a kis- és nagykereskedelem „köszönik szépen, jól vannak.” A nagykereskedelem növekedni tudott, a webshop pedig olyan jól pörög, hogy a társaság forgalma csak egy számjegyű veszteséget szenvedett a 2019-es, bő kilencmilliárd forintos forgalomhoz képest.

Sőt, a webshop annyira jól megy, hogy Tálos szerint a 22 üzlethelyiségükben kell már fejlődniük.

„Érezhetően fontosabbá válik az üzletekben a felkészültség, a pontos információk és a vevőélmény, tehát az értékesítés hangulata. Annyira megerősödött az e-kereskedelem, hogy a fizikai boltoknak tudnia lépést tartani vele és egyre nyitottabbá válniuk.”

 A bortársaság is épp egy szervezetfejlesztési és -átalakítási folyamaton megy át. Ennek részleteiről nem árult el sokat, de a lényege az, hogy az alapítók, azaz ő is, hátrébb tudjanak lépni eggyel. Tálos egyelőre nem tudja elengedni sem a borokat, sem pedig teljesen az operatív működtetést, de mint mondja, vigyáz, hogy hagyja a kollégákat érvényesülni. Új pozícióval is bővül a csoport, a váltás egyik fontos pontja egy marketing- és kommunikációs igazgató felvétele.

„Most először lesz ilyen pozíció, húsz éve keressük az embert, végre megvan.”

Arról, hogy épp milyen bor van Tálos konyhájában nyitva, kellett-e leépíteniük a járvány miatt vagy hogy mennyire szereti megismerni a borászokat, Tálos a videóban mesél.

Oszd meg!