Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Kicsoda valójában Soros és mit akar?

Hogy nem ő lett az első és a második címlapunk, még 2013-ban, amikor indultunk, az érthető.  A magyar Forbes mégis induljon magyarországi arcokkal. De a harmadik, már simám lehetett volna, hiszen ő kereste magyarként a legtöbb pénzt a világon. Nem vártunk sokkal tovább. Valamikor 2014-ben kerestem meg először Soros György csapatát, hogy adjon nekünk interjút. Ehhez képest, most, 2019-ben a 68. magyar Forbes-címlapon tesszük fel a kérdést, hogy kicsoda ő valójában és mit akar.

A választ kerek 27 oldalon adja meg Fekete Emese, Bánáti Anna és Ács Gábor. Akit az ember érdekel, elsőre Emese portréját olvassa el, aki egy „bukott filozófus” gondolataira kíváncsi, Anna, a könyveiről szóló összefoglalójával kezdjen. Aki a legjobban azt szeretné megtudni, hogy mégis mivel keresett ilyen felfoghatatlanul sok pénzt, Ács Gábor spekulációs és befektetési tevékenységéről szóló cikkét olvassa el elsőre.

Én mindhármat olvastam és már értem, hogy mitől vált sokak számára céltáblává, hogyan kapott szerepet budapesti háborús bujkálása későbbi döntéseiben és, hogy miért mindig a rendszereket tartja hibásnak, sosem az embereket. De azt is tudom, hogy milyen körülmények között lakik, hogyan dolgozott aktív időszakában, mit gondol magáról és a barátságokról, és mit csinált, ha eljött a szokásos délutáni alvás ideje, de sehol egy ágy nem volt a környékén.

Sokat vártunk a Soros-címlappal, de megérte. Nekifutottunk a feladatnak, nem akartuk se megvédeni, se megtámadni annál inkább megérteni. Úgy érzem sikerült.

Huszonhét oldal sok, de egy 196 oldalas magazinnak csak egy része. A júniusi számban hozzuk a magyar Forbes történetének első startuplistáját (Legforróbb magyar startupok) és a már hagyományos startupjelentést. Az egyik igazán izgalmas és nemzetközi piacon helytálló startupról, a Messenger marketingben utazó Recartról Sándor Krisztián írt cikket. G. Tóth Ilda pedig Angliában repült ki pár napra, hogy bemenjen a Lush kozmetikai cég gyárába és leüljön az alapítókkal beszélgetni.

A júniusi számban is van „magazin a magazinban”, a Forbes Next címlapsztorija Tom Szaky, aki üzletet csinál a szemétből, a lapon belül az elmúlt 30 év legjelentősebb magyar találmányairól találtok listát.

 

"Nem a more, hanem a better visz előre. És ha van better, akkor előbb-utóbb more is lesz."