A hatodik Zwack

Nem tudtam, hogy Wallenberg és Demján is kellett hozzá. Mert, hogy II. József – állítólag – azt mondta, hogy „Das ist ein unicum”, az ugye sokaknak megvan. De hogy utána […]

Bővebben

Lakatos Balázs, Ykra / Orbital Strangers

Nem akarunk a következő Fjällräven Kånken lenni – A magyar cég, ami táskákra vitte a csehszlovák életérzést

Lakatos Balázs 7–8 éves lehetett, amikor megtanult varrni a nagymamájától. Közel két évtizedig ennek aztán nem is látta sok hasznát, míg 2012-ben New Yorkból, majd Párizsból hazatérve a Madách téri Telep pincéjében el nem kezdte varrni saját tervezésű, retró hátizsákjait. Megjelent az októberi Forbes, a címlapon a Julius-K9 alapítóival (és egy kutyával), belül pedig – többek között – az Ykra sztorijával.

Az első fél évben ötven hátizsák készült el, ma már évente tízezer – a táskák a mai napig kézzel készülnek Magyarországon, strapabíró sátorponyvából és olasz bőrből. Balázs, felesége, Judit és a hatfős csapat látja el a tervezés, gyártás menedzsment, sales, marketing és logisztika feladatait. Van, hogy együttműködnek tervezőkkel: dolgoztak már együtt Tomcsányi Dórival, és a napokban debütált új, a Piros animációs stúdióval közösen készített kollekciójuk is. Ma bevételük 95 százaléka jön külföldről. Megjelentek olyan dizájnboltokban, mint a párizsi Merci vagy a berlini Voostore, és az is előfordult, hogy

egy-egy viszonteladójuk az Európát az elmúlt években szinte megfullasztó Fjällräven Kånkeneket cserélte le az ikonikus Ykra-hátizsákokra.

Lakatos Balázs (balra), Ykra-hátizsák (jobbra); a háttérben tolltartók és egyéb kiegészítők / Fotó: Orbital Strangers

Balázs azonban nem akarja, hogy ők legyenek a következő Kånken. Tavaly 41 milliós árbevételre tettek szert, idén valószínűleg megütik az 50-et, de továbbra is organikusan fejlődnének: „Nem akarjuk, hogy az Ykra pénzgyárrá váljon.

Azt szeretnénk, hogy az anyagi siker ne a cél, hanem az elkerülhetetlen eredmény legyen.”

A cég teljes sztoriját az októberi Forbesban írtuk meg. A magazinba itt tudsz belelapozni:

 

Lakatos Balázs vendégünk volt az októberi Forbes Kilövésén is, az eseményről itt írtunk.

A kutyások Nike-ja lenne a világhódító magyar kutyahám – 9 érdekesség a Julius-K9-ről a Forbes címlapsztorijából

Csak akkor öltözik nőnek, ha fizetnek érte, mégis ő az ország legismertebb transzvesztita előadója – Lady Dömper a Forbes Urban-ben

 

 

„Soha ne fektess olyan cégbe, amit a tulajdonosról neveztek el!”

Tóth Zoltán, Euroventures