F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Az első ügyfél a pápa volt – a Toi Toi fogalom lett, a cég mégis nevet váltott

Huszonnégy mobilvécével indultak, idén meghaladják a tízezer darabot. A YooWC Kft. (leánykori nevén Toi Toi Kft.) mobilvécé-szolgáltatása a 90-es évek elején felforgatta a hazai vécépiacot, és még a márkanevük is köznevesült. A kék tojtojok a magyar után az osztrák piacot is meghódították. Ajánló a friss lapszámból. 

1991 nyarán Magyarország pápalázban égett II. János Pál augusztusi látogatása miatt. Két fiatalember, Solti András és Márton Zsolt éppen ekkor gondolkoztak el azon, hogy vállalkozást kellene alapítani valami olyan termék köré, ami hiánycikk Magyarországon. Korábbi amerikai és németországi utazásaikon már mindketten találkoztak az itthon még ismeretlen mobilvécé koncepciójával, amelynek a felállításához semmilyen csatorna és közmű nem szükséges.

A közös terv hamar megszületett: céget alapítanak az itthon még kiaknázatlan szolgáltatás köré, és az első közvetett ügyfélnek megszerzik a pápát.

„Júniusban mondtuk a papoknak, hogy augusztusra hozzuk a vécét” – meséli András, akinek úgy sikerült meggyőznie a szervezőket, hogy a terméket előtte nem is látták. A Németországból megrendelt huszonnégy fülke körbeturnézta a pápával az országot, és a Toi Toi Kft. megalakulásával létrejött az ország első mobilvécé-szolgáltató vállalkozása. A cég kezdetben német partnercéggel, franchise-rendszerben működött, ám a budapesti székhelyű kft.-ben a partnercég nem volt többségi tulajdonos.

Solti András // fotó: Sebestyén László

Ahány megrendelő, annyi ár

„Bármilyen képet csinálhatunk” – mondja Solti András, miközben a pilisvörösvári telephelyen rutinosan pózol a jellegzetes kék színű vécék előtt. Ismerősei körében a mai napig poén tárgya, hogy mobilvécékkel foglalkozik, de már rég hozzászokott, nincsen baja a csipkelődésekkel.

Hatalmas előnye van a többi vállalkozóval szemben: termékére jó esetben mindig szükség lesz.

A ma már YooWC Kft. néven futó cég kibővült szolgáltatásaira nagy az igény, a nyári fesztiválszezonban szinte égnek a vonalak az irodában. Az interjú alatt András telefonja is rendszeresen pittyegett, a Sziget Fesztivál szervezői például két extra konténerért hívták.

További részletek a júliusi Forbes magazinban olvashatók. Itt pedig bele is lapozhatsz a magazinba:

A kiemelt képen Solti András látható // fotó: Sebestyén László

Olvasd el A magazin rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő