Nem sok olyan elszúrt játékstart volt 2018-ban, mint a Battlefield 5-é. A DICE által fejlesztett, második világháborús lövölde egy régi sorozat hátraarcaként igyekezett visszahódítani az évek óta új hadszíntereken harcoló játékosokat, ez azonban nem sikerült, helyette PR-katasztrófát, majd egy félkészen elstartolt játékot kaptunk.
A kiadó EA aztán idén bejelentette, hogy a kétéves ciklus megszakad, 2020-ban nem várható újabb Battlefield-játék. Hiába jelenik meg jövőre a Playstation 5 és az Xbox Series X, a DICE sorozata csak 2021-ben folytatódik, a Battlefield 6 pedig jó eséllyel a modern hadviselésre koncentrál majd. Addig is a Battlefield 5 marad porondon, ami nagyobb tartalmi frissítésekkel, úgynevezett évadokkal tartja fent az érdeklődést.
A második évad fókuszában a csendes-óceáni hadszíntér áll. A Japánhoz tartozó apró szigetek a játéktól eddig távol álló, trópusi környezetet és viszonylag kevés szilárd fedezéket hoztak, a japán és amerikai haderő virtuális bakái klasszikus védő-támadó felállásban próbálják eldönteni, ki nyerje a második világháború zárócsatáit.
Hosszasan lehetne sorolni az új járművek, fegyverek és elit katonák (igen, a Battlefield 5-ben jó pénzért már nevesített katonák bőrébe bújva is játszhatunk) jellegzetességeit, és hát valóban, a brutális erejű katana akár egy külön cikket is megérdemelne, akkora poén vele nekirohanni az ellenfélnek. Sajnos azonban a tartalmi bővítések okozta örömöt a DICE aláaknázta pár olyan módosítással, amik a teljes játékmenetet felborították.
Ezek közül a legfeltűnőbb, hogy a játékosok szivaccsá
váltak: középtávra hatékony gépkarabélyok esetében sokkal több pontos találat
szükséges a kiiktatásukhoz, mint az 5.2-es javítás megérkezése előtt. A
mesterlövész puskák és karabélyok ellenben olyannyira felerősödtek, hogy már
célozni sem nagyon kell, elég, ha ímmel-ámmal, de eltalálunk valakit, az máris
fűbe harap, esetlen agonizál a földön egy kicsit, mert szanitéc bizony nem lesz
a közelben.
Na, jó, ez nem igaz. Lesz szanitéc, csak segíteni nem fog, mert túlságosan le lesz foglalva a kasztjához járó mesterlövészpuskával, amit a frissítés óta afféle csodafegyverként működik.
Ehhez jön, hogy a több mint egy éve piacon lévő játék új spotting-rendszert is kapott. Az eltalált játékosokat korábban pár másodpercig jelezte egy ikon a képernyőn, hogy a környéken lévő többiek segíthessenek kiiktatni őket. Most ez az idő nyúlt meg, nagyjából fél percre, azaz teljesen mindegy, mennyire taktikus valaki, ha egyszer kiszúrják és eltalálják, a legalattomosabb hátbatámadásnak is lőttek.
Az, hogy az 5.2-es javítás teljesen tönkretette a játék menürendszerét, így a megjelenést követő napon nem az opciók, hanem az azokhoz tartozó szkriptek éktelenkedtek a menüben, egyszerre derültséget és frusztrációt hozva a játékosokra, már szinte említésre sem érdemes apróság.
A fejlesztők egyébként lassan, de reagáltak a rajongói kritikára: teljesen nem vonják vissza a változtatásokat, de egy újabb javítás formájában finomhangolások várhatók
Akárhogy is, a Battlefield 5 sokat változott, de nem feltétlenül előnyére. A következő évad témája még kérdéses, én a Szovjetunióra tippelek, biztost azonban csak jövőre tudunk majd mondani. És bár a frissítések mind ingyenesek, azaz aki megvette a játékot, most örülhet az újdonságoknak, az olyan módosítások, mint a sebzésrendszer átalakítása vagy az új spotting, károsak a játékmenetre.
Jó kérdés, miért vállal be ekkora kockázatot a DICE. Lehetséges, hogy a több tízezer játékost használja tengerimalacként a csapat, hogy a 2021-es Battlefield 6 játékmenetének kifejlesztéséhez szerezzen kísérleti tapasztalatot?
Képek: DICE / EA