F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Nehogy véletlenül egy tehetséges dizájnergyereknek nézzenek

Kócosan is rendezett hajával, szakállával, díszzsebkendős zakóival, nagy mozdulataival együtt összetéveszthetetlen jelenség, ahogy minden egyes márka is az, ami kikerült a kezei közül. Szeret és tud is beszélni és ma már csak azért nem hívja magát márkaépítőnek, mert túl sokan nevezik így magukat. Bortársaság, Gerbeaud, Ilcsi, Kreinbacher, Libri, Sauska: csak néhány márka, amelyek biztosan máshol tartanának, ha nincs Unger Zsolt.

Az biztos, hogy furcsa gyerek volt. Már hatévesen látszott, hogy valami nem oké vele:

„Ha kaptam valamit, sokszor inkább nem játszottam vele, mert úgy tetszett az a dolog, hogy úgy egyben van, hogy nincs kibontva. Csomó ideig a dobozában tartottam.”

A kis Zsolt Békásmegyer-Ófalun, egy sváb parasztházban nőtt fel, a mai napig ott él az egész család. Amikor nem otthon volt, a Balaton-felvidéken nyaralt, a fél gyerekkorát itt töltötte. Bár itt sok „bringázós haverja” volt, de sosem értette, miért kéne versenyezniük és úgy általában, a fiús dolgok nem igazán érdekelték. Így az iskolában is inkább lányokkal barátkozott – akik borzalmasan lelkesek lettek, amikor szeptemberben lecserélte a boltban kapható ronda füzetek borítóit.

„Nagyon jól lehetett vele csajozni. Láttam, hogy ebben van póver!”

Unger Zsolt és csapata.

Unger Zsolt és csapata, a háttérben néhány általuk tervezett márka. Balról jobbra: Rozgonyi Zsófia, Unger Zsolt, Szentgyörgyi Katalin, Surányi Miklós, Demján Szilárd. Fotó: Orbital Strangers

Később közgazdaságtant és programozást tanult, majd nagyjából húszévesen rájött, hogy „van olyan dolog, hogy internet”, a cégeknek pedig nincsen honlapjuk. Beindult az üzlet, jól keresett, de néhány év után már gyakorlatilag gyűlölte a honlapokat. Az áttörést a Sauska – pontosan 11 milliméter átmérőjű lyukkal ellátott – boroscímkéi, aztán a Bookline vakítóan zöld bannerei hozták meg számára, innentől kezdve nevezi magát márkaépítőnek. Később jött a Bortársaság, a Gerbeaud, az Ilcsi, a Kreinbacher, a Libri vagy épp a Vis Vitalis: mind máshogy nézne ki és üzletileg is máshol tartana, ha nincs Unger Zsolt és csapata.

A történetüket a júniusi Forbesban írtuk meg, keresd az újságárusoknál!

 

Olvasd el A jó élet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő