Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]

Bővebben

Nehogy véletlenül egy tehetséges dizájnergyereknek nézzenek

Kócosan is rendezett hajával, szakállával, díszzsebkendős zakóival, nagy mozdulataival együtt összetéveszthetetlen jelenség, ahogy minden egyes márka is az, ami kikerült a kezei közül. Szeret és tud is beszélni és ma már csak azért nem hívja magát márkaépítőnek, mert túl sokan nevezik így magukat. Bortársaság, Gerbeaud, Ilcsi, Kreinbacher, Libri, Sauska: csak néhány márka, amelyek biztosan máshol tartanának, ha nincs Unger Zsolt.

Az biztos, hogy furcsa gyerek volt. Már hatévesen látszott, hogy valami nem oké vele:

„Ha kaptam valamit, sokszor inkább nem játszottam vele, mert úgy tetszett az a dolog, hogy úgy egyben van, hogy nincs kibontva. Csomó ideig a dobozában tartottam.”

A kis Zsolt Békásmegyer-Ófalun, egy sváb parasztházban nőtt fel, a mai napig ott él az egész család. Amikor nem otthon volt, a Balaton-felvidéken nyaralt, a fél gyerekkorát itt töltötte. Bár itt sok „bringázós haverja” volt, de sosem értette, miért kéne versenyezniük és úgy általában, a fiús dolgok nem igazán érdekelték. Így az iskolában is inkább lányokkal barátkozott – akik borzalmasan lelkesek lettek, amikor szeptemberben lecserélte a boltban kapható ronda füzetek borítóit.

„Nagyon jól lehetett vele csajozni. Láttam, hogy ebben van póver!”

Unger Zsolt és csapata.

Unger Zsolt és csapata, a háttérben néhány általuk tervezett márka. Balról jobbra: Rozgonyi Zsófia, Unger Zsolt, Szentgyörgyi Katalin, Surányi Miklós, Demján Szilárd. Fotó: Orbital Strangers

Később közgazdaságtant és programozást tanult, majd nagyjából húszévesen rájött, hogy „van olyan dolog, hogy internet”, a cégeknek pedig nincsen honlapjuk. Beindult az üzlet, jól keresett, de néhány év után már gyakorlatilag gyűlölte a honlapokat. Az áttörést a Sauska – pontosan 11 milliméter átmérőjű lyukkal ellátott – boroscímkéi, aztán a Bookline vakítóan zöld bannerei hozták meg számára, innentől kezdve nevezi magát márkaépítőnek. Később jött a Bortársaság, a Gerbeaud, az Ilcsi, a Kreinbacher, a Libri vagy épp a Vis Vitalis: mind máshogy nézne ki és üzletileg is máshol tartana, ha nincs Unger Zsolt és csapata.

A történetüket a júniusi Forbesban írtuk meg, keresd az újságárusoknál!

 

 

"A felnőtt horgászok többsége totál analfabéta. Egy átlaghorgász nagyjából 3 ezreléket tud a horgászatról, én talán 3 százalékot."

Bodrogai Ferenc, a Forest Papír alapítója