Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Már a 67-es út dallamát játssza a 67-es út

Akusztikus útszakaszt kapott a Kaposvárt és az M7-es autópályát összekötő főút.

Bámulatos, hol tart már a tudomány. Bizonyos régiókban egy közepesen járható út is csodaszámba megy – ahogy a Republic remek látnoki képességgel még ’94-ben megfogalmazta – Veszélyes út, amin jársz, veszélyes út, amin járok –, a Kaposvárt és az M7-es autópályát összekötő, újonnan aszfaltozott 67-es út nem csak hogy nem veszélyes, egyéb szórakozásról is gondoskodik. Nevezetesen azzal, hogy a megfelelő sebességgel elhaladó autó abroncsai és az útfelület közösen „lejátsszák” az ikonikus közép-európai himnuszt, a gólyabálok sztárját, amely tökéletes lassúzós-buliszétverő számként a DJ-k kedvencévé is vált az évek során. Ez a szám pedig nem más, mint a Republic együttes A 67-es út című száma.

A magyar Route 66 nemcsak a zenekart, hanem az unatkozó útépítő mérnököket is megihlette,

akik gyémántvágóval a megfelelő keresztirányú barázdákat tervezték be a konstrukcióba, ezzel létrehozva a kissé misztikus nevű „akusztikus útszakaszt”. Egy hasonlattal élve: a főúton az aszfaltba vésett mélyedések a kotta, a kocsi gumija a gitár húrja, az autó karosszériája pedig maga a hangszer. A hang magassága a barázda mélységétől és az egymáshoz viszonyított távolságától függ. A beruházás egyébként a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Soltút Kft. együttműködésében valósult meg. A 33 kilométer hosszú főút a korábbi kétszer egy sáv helyett kétszer két sávosra bővült.

A Magyar Építők szerkesztősége egy videót is forgatott a helyszínen, lehet csápolni és öngyújtókat a magasba emelni, mutatjuk a végeredményt!

 

 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója