A luxuscikkek Vaterájának is nevezhető oldalra, a Rich Life-ra naponta több tucat eladó termék kerül fel, a nagy kérdés csak az, hogy mikor és mennyiért kelnek el. Tényleg válságálló a luxuscikkek piaca? Mitől lesz valami luxustermék? Mi is belebotlottunk az oldalba, megkérdeztük az egyik tulajdonost.
Magyarország első luxus piactere – így definiálja magát az aktív, rendszeresen karbantartott közösségimédia-felületekkel rendelkező Rich Life (magyarul – nem meglepő módon – gazdag élet). A következetes posztolásnak köszönhetően a luxuscikkek adás-vételére szakosodott platform hirdetései könnyen szembejöhetnek bárkivel, így figyeltünk fel mi is a portálra. A többezer eladásra váró terméket böngészve felmerülhet a kérdés:
mekkora igény van egy ilyen felületre a jelenlegi gazdasági helyzetben?
A Rich Life többezer hirdetést listáz, a platform 2018 óta működik. (11 kép)
Randioldalak után luxus piactér
A Rich Life-ot üzemeltető Rich Group Kft. ügyvezetője és társtulajdonosa Weiler Péter képzőművész és üzletember, a Dating Central Europe Zrt. (DACE) vezérigazgatója; utóbbi érdekeltségébe tartozik a Randivonal (ahogyan arról mi is írtunk, épp egy éve vásárolta be magát a svéd és a norvég társkereső piacra) és a Puncs.hu is. A Rich Group Magyarország portfóliójába tartozik a Rich Life mellett többek között:
- a Rich Kids Budapest nevű, jelenleg 41 ezer követővel rendelkező Instagram oldal, ahol magánrepülőgépen, sportautókkal vagy épp luxustáskákkal pózoló magyar felhasználók képeit osztják újra,
- a Rich Group Media marketingügynökség (ami a honlapja alapján még nem indult el)
- és a RichClub nevű, luxuscikkekkel és a gazdagok életével foglalkozó blog is.
De mit lehet itt vásárolni?
Röviden: szinte bármit, ami drága. A honlapon több mint ezer luxusingatlant listáznak, lehet bérelni második kerületi ingatlant 1 millió 800 ezer forintért havonta, de Győrben is vásárolhatunk penthouse-t 122 millióért. Több mint 400 autó közül válogathat a felhasználó, Bentleyt akár már havi 700 ezerért lízingelhet. Az eladásra váró cikkek között karóra, motor, cipők, táska és bútor, de még aranymedál kereszt is megtalálható. Befizethet Maldív-szigeteki vagy New York-i utazásra, de akár magánrepülőt is bérelhet a kedves érdeklődő az oldalon keresztül.
A legtöbb terméknél pontos árat tüntetnek fel, csak ritkább esetben kell a megadott elérhetőségeken külön érdeklődni. Pár konkrét példa:
- egyhetes utazás Dubaiba, ötcsillagos hotelben: 1 464 254 Ft / fő
- Rolls Royce Phantom 2018, havi lízing: 1 883 000 Ft
- 2018-as Mercedes-Benz E 200: 16 990 000 Ft
- Mahagóni faragott vitrin: 990 000 Ft
- Chanel fülbevaló: 275 000 Ft
- Neobarokk háromsúlyos állóóra: 890 000 Ft
Mitől lesz valami luxustermék?
Farkas Zsombor, a Rich Group társtulajdonosa azt nyilatkozta a Forbes.hu-nak, hogy az ingatlanok esetében 50 millió, az autóknál 10 millió forint körül húzzák meg az értékhatár minimumát, felső határ nincs. Ez alól kivételt a különleges hirdetések jelentenek, amit az oldal moderátorai saját belátásuk szerint bírálnak el. Bárki tölthet fel hozzájuk hirdetést, a visszaéléseket különösebben nem szűrik, csak akkor, ha egy esetet külön jeleznek számukra.
Azt viszont nem tudni, hány sikeres üzletet ütnek nyélbe napi szinten. A platform kínálata jól láthatóan rendszeresen frissül, Farkas elmondása szerint jelenleg is naponta 40-50 új hirdetés kerül fel a piactérre. A nyilvánosan elérhető adatok alapján
a cég 2020-ban hétmilliós bevétel mellett 28 ezer forintos mínusszal, míg tavaly már 16 milliós mellett 4 milliós nyereséggel zárt.
Míg eladói oldalról érthető az oldal sikere, addig a vevők számával kapcsolatban felmerülnek kérdések, a piactér üzemeltetőitől a sikeres tranzakciók számára azonban nem kaptunk választ.
A Rich Life egyébként bárki által ingyenesen hozzáférhető, csupán a hirdetésfeladásért kell fizetni, ami magánszemélyek esetében az ingatlanoknál 3 hónapra 20 ezer, járműveknél 15 ezer forintot jelent.