Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Happiness Diary / Puskás Marcell

Fiatal magyar tervezőgrafikus boldogságnaplója kapott nívós nemzetközi designdíjat

Red Dot díjat nyert a 27 éves Puskás Marcell tervezőgrafikus. A Happiness Diary egy „boldogságmegfigyelő” napló, ahol minden nap rögzíthetjük, hogyan éreztük magunkat aznap.

Marcell 1,5–2 éve kezdett el dolgozni a naplón, miután a Metu tervezőgrafikai szakának elvégzése után kilépett a munka világába. „Rájöttem, hogy hiába kreatív az ember, ebben az iparágban is ugyanúgy gyakoriak a favágó munkák” – mesélte Marcell a Forbesnak. A Happiness Diary névre keresztelt naplót eleinte saját szórakoztatására kezdte el készíteni, hogy kiélje a tipográfia iránti megszállottságát. Az ötlet az Instagramról jött: annak idején egy dizájnoldalon látott egy hasonló elven működő könyvet, ahova a naplóíró kis körökbe szmájlikkal rajzolhatta bele, hogy hogy érezte magát aznap. „Ekkor jött a szikra, hogy ezt jobban is meg lehetne valósítani.”

A Happiness Diary egy nyár alatt készült el, Marcell 3 hónapon keresztül napi 10–12 órát dolgozott rajta. A könyvecske célja, hogy saját magunkat megfigyeljük azáltal, hogy minden nap rögzítjük, hogyan éreztük magunkat aznap.

02 03 04 06 11 13 14 17 22 24 26 27 28 29 30 31 32 33 35
<
>

Az, hogy elnyerte a Red Dot díjat, múlt hét pénteken derült ki – egyelőre egy hivatalos értesítést kapott, a honlapon az idei nyertesek még nem szerepelnek, így Marcell sem tudja még, rajta kívül kiket díjaztak a többi kategóriában. (A Happiness Diary brands and communication kategóriában, ezen belül is a print and publishing alkategóriában lett díjazott.) A díjátadó november elején lesz, Berlinben.

A könyvecskéből egyelőre nagyjából 10 darab, okostelefon méretű prototípus létezik, megvásárolható termékként még nem elérhető, de Marcell szeretné majd kiadatni.

Készült egy poszter verzió is: a 100-szor 70 centiméteres plakátra a könyv teljes tartalmát rátette, ezt elsősorban dekorációnak szánja, de ebbe is bele lehet rajzolni.

Nem ez az első alkalom, hogy a Red Doton magyarok érnek el sikereket, tavaly a Graphasel Design Stúdió munkája nyert kommunikációs design díjat a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára tervezett címkecsaládjával; a Zeneakadémia pedig háromszor is bezsebelte a díjat.

Borítókép és fotók: Puskás Marcell

 

"Meg is tudom csinálni, nem csak pofázok róla."

Majoros Béla, a Csaba Metál alapítója