Happiness Diary / Puskás Marcell
A jó élet

Fiatal magyar tervezőgrafikus boldogságnaplója kapott nívós nemzetközi designdíjat

Bánáti Anna
2019. augusztus 01. 2 perc olvasás

Red Dot díjat nyert a 27 éves Puskás Marcell tervezőgrafikus. A Happiness Diary egy „boldogságmegfigyelő” napló, ahol minden nap rögzíthetjük, hogyan éreztük magunkat aznap.

Marcell 1,5–2 éve kezdett el dolgozni a naplón, miután a Metu tervezőgrafikai szakának elvégzése után kilépett a munka világába. „Rájöttem, hogy hiába kreatív az ember, ebben az iparágban is ugyanúgy gyakoriak a favágó munkák” – mesélte Marcell a Forbesnak. A Happiness Diary névre keresztelt naplót eleinte saját szórakoztatására kezdte el készíteni, hogy kiélje a tipográfia iránti megszállottságát. Az ötlet az Instagramról jött: annak idején egy dizájnoldalon látott egy hasonló elven működő könyvet, ahova a naplóíró kis körökbe szmájlikkal rajzolhatta bele, hogy hogy érezte magát aznap. „Ekkor jött a szikra, hogy ezt jobban is meg lehetne valósítani.”

A Happiness Diary egy nyár alatt készült el, Marcell 3 hónapon keresztül napi 10–12 órát dolgozott rajta. A könyvecske célja, hogy saját magunkat megfigyeljük azáltal, hogy minden nap rögzítjük, hogyan éreztük magunkat aznap.

Az, hogy elnyerte a Red Dot díjat, múlt hét pénteken derült ki – egyelőre egy hivatalos értesítést kapott, a honlapon az idei nyertesek még nem szerepelnek, így Marcell sem tudja még, rajta kívül kiket díjaztak a többi kategóriában. (A Happiness Diary brands and communication kategóriában, ezen belül is a print and publishing alkategóriában lett díjazott.) A díjátadó november elején lesz, Berlinben.

A könyvecskéből egyelőre nagyjából 10 darab, okostelefon méretű prototípus létezik, megvásárolható termékként még nem elérhető, de Marcell szeretné majd kiadatni.

Készült egy poszter verzió is: a 100-szor 70 centiméteres plakátra a könyv teljes tartalmát rátette, ezt elsősorban dekorációnak szánja, de ebbe is bele lehet rajzolni.

Nem ez az első alkalom, hogy a Red Doton magyarok érnek el sikereket, tavaly a Graphasel Design Stúdió munkája nyert kommunikációs design díjat a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára tervezett címkecsaládjával; a Zeneakadémia pedig háromszor is bezsebelte a díjat.

Borítókép és fotók: Puskás Marcell