Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]


Bővebben

Díjátadó és jótékonysági aukció a Forbes Magyar100 gáláján

Először szervezett gálát a Forbes a legértékesebb, száz százalékban magyar vállalatnak. A rendezvény mellé díjat is alapítottunk, de volt jótékonysági aukció is.

Majdnem száz magyar vállalkozó gyűlt össze a Corinthia Hotel nagytermében, a Forbes Magyar100 Gáláján. Sok a közös bennük: magyar tulajdonúak, de bátran terjeszkednek exportpiacokra, fordítanak az innovációra és a novemberi lapszámban megjelent 100 legértékesebb magyar vállalat listáján szerepelnek.

Az est kezdetén Kapitány Istvánnal beszélgetett Galambos Márton főszerkesztő. Kapitány a Shell globális alelnöke (májusban szerepelt a Forbes címlapján), az olajvállalat most nyolcvan országban van jelen, de amikor ő kezdte, még csak hetvenben volt. Multinacionális tapasztalatával a sokszínűség fontosságáról és hasznáról, valamint a türelemről adott pár jótanácsot a megjelent magyar vállalatvezetőknek.

Kapitány István kiemelte, hogy bár az üzlet globális, a vásárló sosem az. Fotó: Fekete Csaba

A díjátadón két kategóriában díjazta a Forbes és a díj névadó szponzora, a Coface hitelbiztosító a vállalkozókat. A Növekedési Díjat a Magyar100 mezőnyéből olyan cégek kaphatták, akik az elmúlt három évben átlagosan 20 százalékos növekedést tudtak realizálni árbevételben, és legalább 10 százalékban nőtt a létszámuk is. Közülük a zsűri választotta ki a legjobbakat, akik vizsgálták a cégek menedzsmentjét, az üzlet hossszú távú fenntarthatóságát és azt, hogy az adott társaság mennyire innovatív, képes-e valamilyen új minőség létrehozására, legyen szó termékről-szolgáltatásról, vagy üzleti modellről, belső folyamatról. A zsűri tagjai voltak: Póka Valentin, a Coface Magyarország országigazgatója, Szendrői Gábor, a Concorde MB Partners partnere, M&A-szakértő, az IMAP európai alelnöke, valamint a Forbes oldaláról a céges toplista vezető szerkesztője, Zsiborás Gergő.

A Forbes és a Coface Növekedési Díjai és a Gyémánt Díj Fotó: Fekete Csaba

Harmadik helyezett lett a 77 Elektronika Kft., Zettwitz Sándor orvosdiagnosztikai gyártócége, árbevételük 7-8 százalékat fordítják innovációra és az exportjuk is jelentős, a világpiacon – többek között – egy erős, saját márkával, a Dcont vércukormérőkkel vannak jelen. A második díjat a Semilab Zrt. méréstechnikai vállalat kapta, ők is komoly K+F tevékenységet végeznek, nem véletlen, hogy árbevételük szinte teljes egészében exporttevékenységből származik. A kategória nyertese pedig a kistarcsai Lavet Gyógyszeripari Kft. lett, mely exportra fejleszt és gyárt állatgyógyszereket. Forgalmukat az elmúlt három évben rendre egyharmadával tudták növelni, tavalyi árbevételük több mint 80 százaléka származott exportrból.

A Forbes és a Coface Növekedési Díj első helyezettje a Lavet Gyógyszeripari Kft. lett, a díjat Laczay Péter ügyvezető (középen) vette át. Balra Póka Valentin (Coface), jobbra Galambos Márton (Forbes). Fotó: Fekete Csaba

A Forbes külön díjazta azokat a társaságokat is, melyek eredményessége kiemelkedő és külpiaci jelenlétük is jelentős. Ebben a kategóriában a harmadik helyezett szintén – a Forbes legnagyobb családi cégeinek listáján is szereplő – Lavet lett, ezt a díjat már a vállalat második generációjának képviselője, az alapító fia, Laczay Csaba vette át. A második helyezett Metalobox Kft. lett, a díjat átvevő Oláh Anita, kereskedelmi vezető a színpadon azzal viccelődött, hogy az eddigi díjazottak közül mindenki tőlük vett öltözőszekrényt, de impozáns portfóliójukban ott van még az Audi, az Erste Bank vagy a Haribo is. A kategória nyertese a patinás és itthon is jól ismert Liss patrongyártó cég lett, kevesen tudják, hogy forgalmuk szinte elenyésző része (5%) száramzik csak a magyar piacról, minden más exportból jön.

A Metalobox díját Oláh Anita, kereskedelmi igazgató vette át. Fotó: Fekete Csaba

A díjátadót követő vacsora után jótékonysági aukció kezdődött, amit a Forbes a Virág Judit Galériával közösen szervezett. Kelen Anna, aki a galériában a második generáció képviselője Galambos Márton főszerkesztővel együtt vezette a licitet, a bevétel teljes egészében az AutisticArt Alapítványhoz kerül, akik országszerte tizenegy otthonban támogatják az autista fiatalokat és felnőtteket. Az aukción összesen 7,5 millió forint gyűlt össze, gazdára talált egy-egy eredeti Maurer Dóra és Nádler István-mű is.

Borítókép: Fekete Csaba


 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója