Tipton Zakariásnak megtetszett egy szemüvegkeret: pénze nem volt rá, megcsinálta magának. A Magyarországon gyártott kereteket ma már sztárok hordják szerte a világban. Az alapító azt mondja, mára húsz saját kerete van, új üzletükkel pedig a környéket is szeretnék kicsit felhúzni.
Már a standokon az októberi magazin. Lapozz bele!
„Vágod, ez az a márka, ilyen hanglemezekből csinálnak szemüvegeket.” Ez a mondat az Irányi utca páratlan oldalán hangzott el az egyik este és tulajdonképpen össze is foglalták a magyar cég tevékenységének lényegét. Az utca túloldalán épp egy megnyitó party zajlott, két hipszterjelmezbe öltözött srác pedig azt méregette, hogy bemenjen-e meghívó nélkül. A meghívót nem nézte senki, bementek.
A hatalmas üvegablakok mögött két élőszobor: elsőre kicsit abszurd volt, ahogy megmozdult a kirakat, de végtére is, illett a képbe a kézzel festett lemezek, a bőrfotelek, a korábban térképtárolóként funkcionáló fiókos szekrény és a bakeliten játszó DJ háttereként.
A legkülönösebb tárgy talán mégis az a szemüvegmelegítő, amely egy színpadi lámpa és egy hajszárító fúziójából született.
Amikor legutóbb szerepeltek a magazinban – és ez nem is volt annyira rég, 2015 januárjában – még úgy számoltak, hogy 2014-ben 5500 keretet adtak el,
ma ez a szám 12 ezer.
A kereteket szerte a világban hordják, nagyobb része ma is külföldön fogy el, a hazai piac kollekciótól függően nagyjából 1-2 százalékot tesz ki az eladásokban. (A legnépszerűbb és egyben legismertebb kollekció a Vinylize.) A gyártás Pécsen folyik – ehhez bizonyos egységeket külföldről rendelnek –, az onnan érkező alkatrészeket itt, az Irányi utcai látványműhelyben szerelik össze. Az előző gyártóegység sem volt messze, először a Belgrád rakparton működtek, majd végül az Erkel utcából költöztek át ide, mégis hat hónapig keresgéltek, amíg rátaláltak a megfelelő üzlethelyiségre, ahol egyébként keleti bútorbolt, tangószalon és biobolt is működött korábban.
Fotók: Talabér Géza
Az üzlethelyiség kialakítására körülbelül 5 millió forintot költöttek, a belsőépítészeti terveket a tulajdonos, valamint Hukaya Simon formatervező készítették. A nagyobb alapterületen a látványműhely és a showroom is helyet kapott, de itt végzik a polírozást, a minőségellenőrzést is, a „logisztikai bázison” pedig a kész keretek várakoznak. Innen intézik a cég marketingügyeit, itt készülnek a grafikai anyagok és fotók egy része is. A korábban tervezgetett hawaii, párizsi és New York-i boltnyitás egyelőre várat magára, ennek ellenére a viszonteladókon keresztül folyamatosan terjeszkednek külföldön.