Jó így ünnepelni

2040 oldal Forbes kedd reggel. Az íróasztalomra mindig 10 példányt tesz egy kollégám, amikor megérkeznek a magazinok a nyomdából. Most egy kicsit magasabb a stósz: egyenként 204 oldalas a novemberi […]

Bővebben

Az időmenedzsment már a múlté: helyette az energiaszintedre figyelj!

Ha hatékonyan és hatásosan akarod elérni a céljaidat (legyen szó személyes vagy szakmai célról), készíts tervet, hogy hogyan viszed ezeket véghez – ez az, amit már korábban is tudtunk. Azonban az összes teendőlista, tervezőnaptár és napló teljesen értelmetlen, ha nem vagy képes ezeket a terveket véghezvinni. Ahelyett, hogy az időddel gazdálkodsz, oszd be az energiádat és sikeresebb leszel – mondja az új trend. A hatékonyság jegyében most jöjjön 6 tipp, amely az idő helyett az energiára fókuszál.

Aludj jól!
Vannak olyan szerencsések, akik négy-öt óra alvással is energikusak, de az a legvalószínűbb, hogy te nem egy vagy közülük. Nem kell sokáig kutatásokat olvasgatni, hogy bizonyítottnak lássuk: a kevés alvás gyenge teljesítményhez, súlygyarapodáshoz és egészségügyi problémákhoz vezet. Ha gyakran vagy beteg vagy ingerült, kezdd az új életmódot az energiák átcsoportosításával és szánj napi hét-nyolc órát az alvásra.

lance-anderson-59327

Kísérletezz az edzésed idejével!
Alvás után a leggyorsabban úgy tudod energetizálni magad, ha testmozgásba kezdesz. Ha nemrég vágtál bele a sportba vagy újrakezdő vagy, próbálj meg kísérletezni az edzésed időpontjával. Nem mindenkinél a reggel a leghatékonyabb: sokan vannak, akiknek az energiaszint-egyensúlyát egy munka utáni vagy esti testmozgás billenti egyensúlyba. (Azt, hogy étkezz egészségesen és igyál sok folyadékot, már nem is említjük.)

Kapcsold ki a telefonod!
A telefon igazi energiazabáló! Nyilván hasznos a zsebedben tartani ahhoz, hogy naptárként használd és segítségedre legyen, hogy időben és pontosan végezz el dolgokat, de ha esténként és hétvégén is a munkahelyi mailek ikonja villan fel megállás nélkül, az rengeteg fölösleges energiát vesz el tőled, anélkül, hogy valóban hatékonyan végeznél bármilyen feladatot. Így csak akkor hagyd este vagy hétvégén bekapcsolva a telefonodat, ha valóban dolgozni szeretnél ezekben az időpontokban, amúgy pedig fölösleges erre pazarolni az idődet. Próbáld ki pár napig és érezni fogod, mennyi energiád szabadul fel.

Állíts fel ambiciózus, de reális célokat
Légy óvatos, amikor célokat tűzöl ki – a túlzott ambíció és a kódolt sikertelenség energiát vesz el tőled. Ha túl könnyű célt választasz, az ellustít, de a túl magasra tett mérce sem biztos, hogy jó hatással van a hatékonyságodra. Keress olyat, ahol csak egy kicsit kell nyújtózkodnod, hogy a megfelelő energia befektetésével sikert érj el. Oszd fel a nagyobb célokat kisebbekre és ezekért dolgozz.

Találd meg azokat az elfoglaltságokat, amik energiával töltenek föl
Lehet, hogy a vasalt ruhák elpakolása nyugtatóan hat rád, de a mosogatógép kipakolása ingerültté tesz. Nem minden „feladat” van egyenlő hatással az energiaszintünkre és ez nem idő függvénye. Vezess energianaplót egy héten át és írd fel minden apró tevékenység után, hogy úgy érzed-e, hogy több vagy kevesebb energiád van ettől. Ha végeztél, érdemes átgondolni, hogy nem tudsz-e például egy kollégával vagy lakótárssal feladatokat cserélni, hiszen lehet, hogy neki pont az ellenkező tevékenységek adnak plusz energiát.

hermes-rivera-265372

Szervezd úgy a napirendedet, hogy az az energiaszinteden alapuljon
Kevesünknek van teljes mértékű befolyása a napirendünk kialakítására. Sokunknak reggel kilenckor a munkahelyen kell lenni, elvinni és elhozni a gyerekeket az iskolából vagy óvodából. Ahol viszont van lehetőséged alakítani a napirendedet (például hogy mit csinálsz az ebédidő előtt vagy után), ott legyél rugalmas és az idő helyett az energiaszinted legyen a meghatározó tényező, amikor napirendet készítesz.

Olvasd el A jó élet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő