A Facebook a fejlesztőknek szóló F8 konferencián mutatja be újdonságait az amerikai San José-ban. A legfontosabb újdonságokat korábbi cikkünkben körbejártuk. A háromdimenziós megoldások mostantól nagy hangsúlyt kapnak, valószínűleg átalakítják majd azt is, ahogy ma vásárolunk. És végre pénzt is termelhet a technológia, ami eddig csak játékra volt jó. Lévai Richárd tudósítása.
Online vásárolni félelmetes dolog. Nem csak azért, mert ki tudja, mikor szállítják, vagy szállítják-e egyáltalán, amit megvettünk, hanem azért, mert amikor vásárolni szeretnénk valamit, az gyakran nem a termékről szól. Sokkal inkább arról, ahol és ahogy azt a terméket majd használni fogjuk. A környezetről. Jól mutat majd a szobában? Elfér? Jó lesz a színe? Jó lesz a mérete? – sok hasonló kérdés merülhet fel, miközben online vásárolunk, és ezek olyanok, amikre nem mindig könnyű online válaszolni- akkor sem, ha pontosan leírjuk a méretet, akkor sem, ha készítünk sok képet, ha felvesszük videóra a terméket. Komoly akadálya lehet a vásárlásnak, ha nem tudunk segíteni a potenciális vevőnek.
Persze van már megoldás egy ideje. Az IKEA például kijött egy mobil alkalmazással, amivel a bútorokat ki tudjuk próbálni a szobánkba. Kíváncsiak vagyunk, elfér-e egy kanapé? Csupán le kell tölteni az appot, és a kanapé virtuális mása ott lesz a szobánkban a megfelelő méretben és színben. Zseniális megoldás, érdemes kipróbálni. A dolognak azonban van pár szépséghibája: nem minden cég engedheti meg magának, hogy kifejlesszen egy ilyen alkalmazást, hiszen itt csak a keretrendszer milliós tétel.
-
-
Képeink az F8-ról – fotó: Lévai Richárd
-
-
-
-
-
-
Az F8 konferencia – Fotó: Lévai Richárd
Vagy legalábbis ez volt eddig. Tavaly a Facebook ugyanis bemutatta a Camera Effect Platformot, ahol bárki egyszerűen ki tudja használni a kiterjesztett valóság előnyét. A Facebook kameráját használva a környezetbe helyezhetünk 3D-s elemeket, vagy akár a saját arcunkra. Ez utóbbi lehetőség az, amit a legtöbben úgy ismernek, hogy nyuszifület rakhatunk magunkra a szelfikészítés közben. Pedig ennél jóval többre képes.
Nézzünk két példát! Tegyük fel, hogy egy lakberendezéssel foglalkozó kisbolt 3D-s modelleket készít azokról a tárgyakról, amiket szeretne eladni. Ezeket megosztja a Facebookon, ahol a követői nem csak megnézni tudják ezeket, hanem egy kattintással be tudják helyezni a lakásukba is. A festményeket a falra, a dísztárgyakat a polcokra, vagy akár az asztalukra. A lakásban megjelenő virtuális tárgyakat körbe tudják járni, meg tudják osztani a róluk készített fotókat és videókat az ismerőseikkel Facebookon, Instagramon, vagy Messengeren. Sőt, ha van virtuális valóság szemüvegük (a Facebook ilyet is árul Oculus néven), akkor teljes 3D-élményként is meg lehet nézni ezeket a tárgyakat.
Egy másik lehetőség az, amikor valamit nem akarunk megosztani a nagyvilággal, de valakinek a véleményére kíváncsiak vagyunk. Képzeljük el, hogy valaki azon töpreng, melyik napszemüveg lenne neki a legjobb. Most is tud segítséget kérni, hiszen elmegy a boltba, mindegyiket felveszi, mindegyiket lefényképezi, elküldi az ismerősének. akinek a segítségét kéri. Ezentúl azonban oda sem kell menni. A Messengerbe be tudunk hívni 3D elemeket, amiket fel tudunk próbálni, és ha tetszik, meg is tudjuk vásárolni őket. A megoldás pontossága pedig lehetővé teszi, hogy akár sminkeket is felpróbáljanak az emberek, hiszen a szemet, a szemkörnyékét, a szájat, az arcot különös pontossággal tudja elemezni a rendszer.
A Facebook most bemutatott megoldásai sok alapvető újdonságot nem nyújtanak, hiszen hasonló dolgokat láttunk már korábban is, de a technológia fejlettsége, és a különböző platformok összekapcsolása lehetővé teszi, hogy az online vásárlás változzon meg, hiszen eltűnnek a határok az online és az offline világ között. Ez a cégeknek több üzleti lehetőséget, a vásárlóknak pedig nyugodtabb, kényelmesebb online vásárlást jelent.
Lévai Richárd az online marketinggel foglalkozó RG Stúdió marketingvezetője.
A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlen tükrözi a Forbesét.