A kötelező biztosítások drágulnak, érdemes számolgatni.
December 1-ig lehet elküldeni a felmondó nyilatkozatot a biztosítóknak azok az autósok, akik 2023. januártól máshová szeretnék vinni a kötelező biztosításukat – írja a lapunknak megküldött közleményben a Bank360.hu. A több, mint 5,8 millió kgfb-szerződésből még mindig 925 ezer érintett az év végi fordulóban, köztük 497 ezer magántulajdonban lévő személygépkocsi üzembentartója.
Mire érdemes figyelni?
A kötelező biztosítások pedig drágulnak, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) átlagosan 10 százalék körüli emelkedéssel számol az év végi váltások esetében, amit az infláció mellett az emelkedő kifizetések is indokolnak. Ha meg is vannak elégedve a biztosító szolgáltatásaival,
a kínálatot mindenképpen érdemes átnézni, az éves díjak között ugyanis akár több tízezer forintos eltérések lehetnek.
Az összehasonlítás során érdemes minél több adatot megadni, és személyre szabott kalkulációt végezni. Kedvezményt jelenthet, ha a választott biztosítónál már van másik szolgáltatásunk, például lakás-, casco- vagy életbiztosítás, illetve az olyan körülmények is szerepet játszhatnak a fizetendő összegnél, hogy melyik banknál van bankszámlánk, közfeladatot ellátó személyek vagyunk-e vagy vannak-e gyermekeink.
15,2 százalékos a drágulás
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) szerint jövőre átlagosan 15,2 százalékkal kell többet fizetnie azoknak, akikről kiderül, hogy érvényes kgfb nélkül vesznek részt a közúti forgalomban.
Személygépjárművek esetében az üzemben tartónak a 2022-es 600-1290 forinttal szemben 650-1400 forintot kell fizetni azokra a napokra, amelyeken a gépjármű nem rendelkezett érvényes kötelező felelősség biztosítási szerződéssel.
A nagyobb járművekre értelemszerűen még többet kell fizetni. Az autóbuszoknál a fedezetlenségi díj 980-6670 forint közötti összeg lehet, tehergépkocsik esetében pedig akár a 5380 forintot is elérheti naponta. Fontos tudni, hogy a fedezetlenségi díj alól abban az esetben sem lehet mentességet kapni, ha a járművet hosszabb ideig nem használja az üzembentartó. Ehhez ideiglenesen ki kell vonni a forgalomból a járművet.