A Fabergé története 1842-ben indult Szentpéterváron, és jóllehet az egész világon ismertek, magyar üzletük eddig sosem volt. Egészen idén nyárig – az üzletnyitásról a Forbes.hu írt elsőként. A Párisi Udvarban nyitott bolt hivatalos, őszi megnyitójára a londoni központú cég vezetői is ellátogattak. Exkluzív interjú a Forbes Life különszámában Sarah Josephine Fabergével, a luxusmárka örökösével, és Nicola Clary kereskedelmi igazgatóval.
A cégnek hosszú és igencsak fordulatos története van a cári időktől az emigrációig, majd a márka fényének lassú megkopásán keresztül az újraéledésig. Hogy látják, mi a nehezebb egy luxusmárka esetében? Újat létrehozni a semmiből, vagy megtisztítani egy régit a rárakódott rétegektől?
Sarah Fabergé: Napi szinten kapunk megkereséseket arról, hogy ez vagy az a darab eredeti-e vagy
sem. Nem vagyok önelégült. A Fabergé egy csodálatos név, ami alatt élni vagy dolgozni lehet. És ez
sok nyomással is jár, persze. Szeretünk ezzel a névvel dolgozni, de ahogy ön is megértette, ez
bonyolult is egyben.
A dédapám óta számos Fabergé létezett, néhány nem is olyan rossz, és néhány nem túl jó.
És nyilvánvalóan senki sem volt, aki sikeresen felügyelte a szellemi tulajdont. Én apámmal, Theo Fabergéval nőttem fel, aki önmagában is nagyon jó iparos és mester volt, de akkor még nem az övé volt a védjegy. Szóval, nehéz válaszolni ezekre a kérdésekre. Olyan az elindítása, mint egy startupé, de mégsem startup. Ugyanakkor meg kell tudnod találni a megfelelő mesterembert, akivel együtt tudsz dolgozni, hogy gyönyörű tárgyakat alkoss. Ez egy nagyon egyedi üzleti helyzet.
Nico Clary: Azt hiszem, az emberek tudják, milyen a valódi Fabergé. Jogi szempontból nyilván sok időbe telt rendbe tenni a dolgokat, mert rendesen akartuk csinálni, de napról napra megtiszteltetés számunkra, hogy életben tarthatjuk minden idők legnagyobb ékszerészének vízióját.
Sarah Fabergé: És szerintem itt van egy közös pont Lóránttal, aki vesz egy régi órát, amit talán kissé elhanyagoltak, és restaurálja egy gyönyörű, 21. századi tárggyá. Ez történt a Párisi Udvarral és úgy gondolom, a mi cégünk is ezt képviseli. Ez a három dolog itt megfelelően egymásra talált.
A teljes interjút keresd a Forbes Life őszi különszámában, amiben megírtuk többek közt a Vergnano, az Hublot, és a Lamborghini sztoriját is!