Saját gyakornokait kérdezte a Goldman Sachs befektetési bank – a befektetési kedvtől a gyerekvállalásig sok érdekes trendre fényt derített, írja a Business Insider.
A Goldman Sachs minden évben több témában méri fel legfiatalabb munkavállalói véleményét. Az idei fókusztémák között a befektetési szokások, a koronavírus hatása és a siker titka volt.
A globális felmérés 585 egyetem 1800 diákját érintette, a kitöltők 53 százaléka nő, az amerikai kitöltők közül több mint fele kisebbségi etnikumokhoz tartozik.
A válaszokból kiderült, a fiatalok félnek a klímaváltozás hatásaitól, a kriptovalutákkal óvatosan bánnának, a parkolóórákat pedig halálra ítélné a generáció.
A programozás lesz a siker titka, a kriptó csak mérsékelten szexi
A kitöltők közel 40 százaléka szerint a programozás és a kódnyelvek elsajátítása igen kiemelt szerepet kap majd a jövő sikerének definiálásában. Elengedhetetlen tudás lesz, ezért kötelezővé is tennének ilyen kurzusokat, órákat az iskolákban.
Az előrehaladásban szerintük az érzelmi intelligencia (EQ) jóval fontosabb, mint az IQ.
A gyakornoksereg 40 százaléka még nem fektetett be, aki igen, annak a tőzsdei alapok (27 százalék) és a kriptovaluták (21 százalék) a kedvencei. Utóbbinál a kitöltők több mint fele óvatosabban bánna egy befektetéssel: több információ szükséges nekik, mielőtt pénzüket kriptóba tennék.
A kérdéssor a koronavírusra is kitért: nem meglepő adat, hogy a gyakornokok közel kétharmada (63 százalék) szerint a járványhelyzet leginkább a mentális egészségüket érintette negatívan. Egyharmaduk még mindig nem érzi magát eléggé biztonságban ahhoz, hogy tömött helyekre menjen.
Hatalmasat zuhant a gyermekvállalási kedv
A 2019-es kérdőívben a válaszadók 92 százaléka tervezett gyereket, a Z-generációs kitöltők azonban jóval elmaradnak ettől a számtól: alig több mint felük (57 százalék) látja magát szülőként. Partnert azonban keresnek, 88 százalékuk szeretne formálisan (pl. házasságban) együtt élni valakivel.
Munkát elsősorban a napi feladatok, a karrierlehetőségek és előrejutás, valamint a kollégák alapján választanak, és csak ezt követi a fizetés.
Hiába tör előre a Tiktok, az Instagramot jobban kedveli a generáció. A közösségi médiát elsősorban a mémekért látogatják, derül ki a felmérésből.
A mozik és a parkolóórák is eltűnnek, az űr nem annyira utazásra
A Goldman Sachs több érdekes preferenciára, véleményre is fényt derített a Z-generáció körében. A gyakornokok 48 százaléka szerint a parkolóórák a következő évtizedben el fognak tűnni, 40 százalékuk az ATM-ek, 29 százalékuk pedig a mozik felszívódására fogad.
Ez mind a digitális világra való átállási preferenciát jelölheti, azonban a Z-generáció jobban ragaszkodik a nyomtatott könyvekhez (85 százalékuk szívesebben olvassa, mint az e-könyveket), és a hagyományos társasokhoz is (57 százalékuk szívesebben veszi elő, mint egy videójátékot).
Az űrturizmus sem olyan kívánatos: a kitöltők 85 százaléka szívesebben utazná körbe a Földet annak felszínén.
Borítókép: Devin Avery, Unsplash