Egykori még az is felvetődött, a székesfehérvári lehetne Budapest fapados kiszolgálója. Tegnap bejelentették: újra nekikezdenek a börgöndi reptér fejlesztésének. Egy dolog biztos.
Elkezdődött a Székesfehérvár-Börgönd repülőtér fejlesztésének tervezése, ahol a jövőben sport- és üzleti célú nyilvános polgári kisrepülőtér valósul meg, valamint a repülőtérhez kapcsolódóan ipari parki terület létesül – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter szombaton, miután a helyszínen egyeztetett a város országgyűlési képviselőjével és polgármesterével. Az MTI összefoglalója szerint
a kormány már a tervezéshez ad 750 millió forintot.
Repülőgépek, drónok is jöhetnek
A miniszter jelezte: Magyarország egyik legrégebbi repülőterének átalakítása, teljes felújítása lehetővé fogja tenni, hogy a kisrepülőgépes üzleti célú forgalom és a sportrepülés mellett repülésoktatási célokat szolgáljon ki, továbbá a drón fejlesztési koncepcióhoz kapcsolódóan a drónok sokféle hasznosításának – szállítás, mezőgazdasági alkalmazás, időjárási becslések – egyik gyakorlati helyszíne legyen.
Jellinek Dániel a Forbes friss számának adott interjújában beszélt arról, legalább 5 érdekes reptér van itthon, amiben befektetőként fantáziát lát. A Forbes 2021. februári címlapja.
A börgöndi reptér fejlesztésének többször is nekifutottak már, voltak egészen grandiózus elképzelések is, a mostanihoz hasonló bejelentések is.
A Forbes-listán 11. leggazdagabb magyar, az ingatlanbefektetéseiből meggazdagodó Jellinek Dániel a Forbes februári lapszámának adott címlapinterjújában beszélt arról, hogy a régióban és itthon is vizsgálnak a ferihegyi repülőtéren kívül más lehetséges célpontokat is. Részleteket nem mondott, de a Forbes kérdésére annyit elárult, sem Börgönd, sem Sármellék nincs a célpontok között. Annyi tehát biztos, hogy Jellinek és az Indotek nem vállal majd itt szerepet.
Nem lett belőle fapados reptér
Magánbefektetőként legutóbb a Naggyörgy Tibor-Nyíri Viktor nevével fémjelzett Biggeroge-NV csoport vágott volna neki a fejlesztésnek, de az ürgepopuláció átköltöztetésén kívül sok minden nem történt, a 2008-as válság sem segítette a projektet. Ettől függetlenül 2010 környékén még úgy tűnt, van realitása annak, hogy 20-25 milliárdos befektetéssel nemzetközi repülőtér épüljön Börgöndön, ami a fapados légitársaságokat szolgálta volna ki. 2012-ben csődbe ment a Malév, a fapados cégek pedig azonnal benyomultak a nemzeti légitársaság által hátrahagyott slotokba, így üzletileg is kisebb volt annak a realitása, hogy Székesfehérvár konkurálni tudna Feriheggyel.
A területet végül a Cser-Palkovics András vezette fideszes önkormányzat vette vissza 2012 októberében, az állam által biztosított 2 milliárd forintból. Azóta függőben volt, mi lesz az egykori katonai reptér sorsa.