A kaliforniai cég beleegyezett, hogy 85 millió dollárt (24 milliárd forint) fizet amerikai felhasználóinak és javítja a biztonsági gyakorlatát, hogy lezárulhasson az ellene folyó per, ami azért indult, mert több panasz szerint is rendszeresen megsértették a felhasználók magánéletét.
A 2020 márciusában indult amerikai per vádja szerint a Zoom hamisan állította azt a felhasználóinak, hogy megfelelő titkosítást használ és a személyes adataik biztonságban vannak. Az online konferencia-platform elleni kereset szerint a cég más szolgáltatókkal, mint például a Facebook, Google és Linkedin is megosztotta a felhasználók adatait – írja a The New York Times.
Az, hogy a platform híján volt a megfelelő biztonsági intézkedéseknek azt is lehetővé tette a hackerek számára, hogy megszakítsák az online értekezleteket és sértő üzeneteket vagy képeket vetítsenek ki az épp megbeszélést tartók képernyőire.
A mostani megállapodás alapján, amelyhez még a szövetségi bíró jóváhagyása szükséges a Zoom amerikai előfizetői jogosultak lesznek az előfizetésük összegének 15 százalékos visszatérítésére vagy egyszeri 25 dollárra, attól függően, hogy melyik összeg volt a nagyobb.
A cég azt is vállalta, hogy értesíti a felhasználókat, ha esetleg hackerveszélynek lennének kitéve és képzéseket indít az alkalmazottai számára a megfelelő adatvédelemről.
Bár a Zoom beleegyezett abba, hogy fizet a felhasználóinak és tesz az adatok biztonságáért, hogy lezárulhasson a per, azt tagadta, hogy bármiféle jogsértést követett volna el.
Soha nem vásárolt annyiért céget a Zoom, mint most
Borítókép: Allie Smith // Unsplash