Bár vannak törekvések az irodai digitalizáció irányába, a hazai kkv-k továbbra is szívesen nyomtatják ki az önéletrajzokat, és még mindig vannak olyan cégek, amik azt sem tudják, a GDPR-t eszik vagy isszák – derül ki Szinapszis Piackutató Intézet adatvédelmi felméréséből.
A Fellowes kezdeményezésére készült kutatásban 200 magyarországi 10–249 főt foglalkoztató kkv tulajdonosai vagy felsővezetői vettek részt. Bár a felmérés nem reprezentatív, a kis- és középvállalkozások piacának digitális átállásáról festett képe betekintést nyújt a papírmentes iroda álmának hazai állapotába,
valamint az európai adatvédelmi irányelvekkel kapcsolatos részleges homályba.
A válaszadók 79 százalékánál papíralapú iratkezelés működik, 81 százalékuknál pedig az elektronikus számlákat, szerződéseket, önéletrajzokat is kinyomtatják. A felmérésben részt vevők mindössze 21 százaléka válaszolta azt, hogy munkahelyén kizárólag elektronikus adattárolás folyik.
A kutatás alapvetően a GDPR életbe lépése utáni viszonyokat mérte volna fel, az eredmény viszont nincs összhangban a ténnyel, miszerint a többség mindent papíron tárol: a válaszadók a saját cégük adatvédelmi felkészültségét 3,6–3,7-es átlagra értékelték egy ötfokú skálán – a Fellowes szerint „valószínű, hogy az adatvédelmet kevésbé kötik a papíralapú iratokhoz”.
Ennél is furcsább, hogy a válaszadók 6 százaléka egyáltalán nem hallott a GDPR-ról.
Bár messze nem kkv-szint, de az OTP is papírmentességben gondolkozik, legalábbis erről beszélt kedden Csányi Sándor.
Csányi: Készpénz- és papírmentesség várhat az OTP-re
Így áll ma a GDPR Magyarországon: egyelőre semmi értelme az egésznek