A Boeinget főleg kereskedelmi járatokon repülő gépeikről ismerjük, de ugyanazokból a nagy gépekből készítenek üzletembereknek VIP-megoldásokat is. Hétfőn mutatták be, mivé alakítható legújabb, készülő típusuk a 777X.
A Boeing 777X típusú (egyelőre két változatban készülő, 350 és 425 férőhelyes), új (a tervek szerint 2020-ban repül majd először), hatékony üzemanyag-fogyasztású, hosszú távot repülő gépéből luxusverziót is tervez – írja a Forbes.com.
A Boeing Business Jets foglalkozik külön a VIP-megoldásokkal. Nem semmi luxusutat tudnak majd biztosítani a cég legnagyobb és legnagyobb hatótávú ikerhajtóműves típusából, csak kidobnak pár száz széket, hogy legyen hely a fontosabb dolgoknak. Például a pazar társalgóknak, a játékteremnek és mozinak, török stílusú fürdőnek egy Közel-Kelet-stílusú, Shaheen fantizianevet kapó dizájnban. Ezt a svájci Jet Aviation mutatta be Dubaiban hétfőn.
Azzal, hogy a gép eleve kevesebb utast szállít (és kevesebb csomagot), 33 százalékkal nő a hatótávolsága is a 777-8-as változatnak, míg a nagyobb 777-9-esnek 40 százalékkal. Ez elég arra, hogy megállás nélkül elrepüljön Seattle-ből Dubajba vagy Londonból Sydney-be.Persze, mindennek ára van: a BBJ 777-8-as listaára 442,8 millió dollár, a 777-9-esé 453,6 millió dollár. (Légitársaságoknak 360,5 illetve 388,7 milliós listaáron kínálják.) Ezekben az árakban még nincsen benne a beltér, amit több különböző cég alakít ki. Ez is további 90-175 millió dollárba kerülhet.
A Boeing nem ad el túl sok széles törzsű üzleti jetet, 1996 óta mindösszesen 47 ilyet adta el, 13-at 777-esekből és 12 787-esekből. A vásárlók általában államok vagy olyan magáncégek, akik gyakran repülnek nagy távolságokat. Nagyobb piaca van a Boeing kisebb, 737-es gépeiből kialakított VIP-verziókra, ezekből 185-öt adtak el eddig. A vásárlók nagyjából fele magánember.
A Boeing célja, hogy idén legalább 810 gépet adjon el kereskedelmi járatokra. Ettől még van értelme az üzleti gépekre is koncentrálni, ahol jóval nagyobb profitrátával dolgozhatnak, mivel, akik egy-egy gépet vásárolnak, nem tudnak jobb árakat kialkudni.
A Boeing üzleti jetjeinek legnagyobb piaca a Közel-Kelet, innen jön a megrendelések 29 százaléka, és a széles törzsű gépekre érkező megrendelések 52 százaléka. A megrendeléseket nagyrészt még a 2008-2009-es pénzügyi világválság előtt adták le. A fő vásárlók olajban gazdag országokból, Szaúd-Arábiából, Kuvaitból, Bahreinből, Dubajból érkeztek