Guillaume Pousaz Európa leggazdagabb technológiai vállalkozójává vált, miután a Checkout.com nevű fintech startupja a héten megkapta a legújabb, 1 milliárd dolláros (309,4 milliárd forint) befektetését.
Guillaume Pousaz becslések szerint a Checkout.com nevű fintech startup közel kétharmadát birtokolja. Az alapító jelenlegi részesedése körülbelül 23 milliárd dollárt érhet. Pousaz a befektetés után a világ 74. leggazdagabb emberévé vált – írja az amerikai Forbes.
A svájci származású Pousaz most a világ száz leggazdagabb embere között az egyetlen európai technológiai vállalkozó. Európa szupergazdagjai közül sokak vagyona olyan globális vállalkozásoktól származik, mint a BMW, a Chanel, az Aldi, a Lidl és a L’Oréal. A Checkout.com valószínűleg sokaknak semmit sem mond, pedig olyan cégek használják fizetési felületük kezelésére, mint a Netflix, a Klarna, a Revolut, a Coinbase vagy a Crypto.com.
A fizetésfeldolgozó platform a legújabb befektetési körében 1 milliárd dollár (309,4 milliárd forint) tőkét vont be. Ezzel a befektetők már 40 milliárd dollárra (12,4 ezer milliárd forint) értékelik a fintech céget. Az alapító Guillaume Pousaz pedig Európa leggazdagabb fintech vállalkozójává vált. A Forbes becslését a társaság nem kívánta kommentálni.
A Checkout.com olyan egységes platformot kínál a kereskedőknek, amely egyesíti a fizetési, a csalásfigyelési és az elemzési funkciókat.
A finanszírozás, amellyel az egy évvel ezelőtti 15 milliárd dolláros (4,6 ezer milliárd forint) befektetői értékelés több mint a kétszeresére nőtt, olyan befektetőkkel valósult meg, mint az Altimeter, a Dragoneer, a Franklin Templeton, a GIC, az Insight Partners, a Qatar Investment Authority, a Tiger Global és az Oxford Endowment Fund.
A 2012-ben alapított londoni székhelyű startup a tervek szerint a befektetés teljes összegét arra fogja fordítani, hogy növelje az Egyesült Államokban a piacát. Jelenleg a cég 1100 alkalmazottja közül 600 Londonban dolgozik.
A 2020-as naptári évre vonatkozó, 2021 októberében közzétett, legfrissebb adat szerint a Checkout.com forgalma 73 százalékkal 252 millió dollárra (78 milliárd forint) nőtt, míg az adózott eredménye 2019-ben 9 millió dolláros (2,8 milliárd forint) veszteség után most 25 millió dollár (7,3 milliárd forint) veszteség volt.
Borítókép: Checkout.com