Az online vásárlók jelentős része készül a Temun a karácsonyra, a külföldről vásárlók 66 százalék a kínai óriásnál szerzi be az ajándékokat.
Mi történt? A PwC Magyarország végzett kutatást az online vásárlók karácsonyi beszerzéseiről. Elemzésük szerint a vásárlók 74 százaléka, mintegy 3,1 millió fő készül az ünnepekre, átlagosan 84 036 forintot költenek és 6 személyt ajándékoznak meg.
A Temu és más külföldi online platformok előretörése ellenére a vásárlók többsége még mindig a hazai kereskedőknél költi el a karácsonyi ajándékra szánt összeg túlnyomó részét. Közben azért Temu felfalja a játékpiacot is, a boltoknak a karácsonyi szezonon múlhat a túlélésük.
Hányan vásárolnak a Temun? Az internetezők 43 százaléka, ami körülbelül 1,8 millió főt takar, idén már rendelt a Temun keresztül átlagosan 4,3 alkalommal és vásárlásonként 11 ezer forint értékben. A Temut használók általánosságban elégedettek a szolgáltatással és a termékekkel; egyetlen szempont (ár, szállítás gyorsasága, ügyfélszolgálat, minőség, visszáru) sem kapott 3,5 alatti értékelést.
Mi van a többi nagyáruházzal? A külföldről vásárlók körében legnépszerűbb 3 áruház a Temu, a Shein és az Aliexpress. A Temun 66 százalék vásárolt, ebből 10 százalék nem tervezi újra, 56 százalék viszont igen, és 11 százalék eddig nem vásárolt itt, de tervezi.
Mennyit költünk összesen? Idén a fogyasztók összesen 261 milliárd forintot terveznek karácsonyi ajándékokra fordítani.
A legnagyobb összeget, 115,9 milliárd forintot hazai online áruházakban tervezik elkölteni, míg a bevásárlóközpontokban és plázákban 56,6 milliárd forintot, hagyományos boltokban és szaküzletekben pedig 48,7 milliárd forintot.
Külföldi internetes áruházakban a vásárlók saját bevallásuk szerint 29 milliárd forintot fognak otthagyni. 3,1 millió fő vásárol karácsonyi ajándékot, ami költés szempontjából a belföldi negyedik negyedéves online forgalom 20 százalékát jelenti.