Tanner Chidester mindössze 27 éves, de már többszörös dollármilliomos. Igaz, ehhez két céget kellett felépítenie a nulláról: a Fit Warrior klasszikus fitneszvállalkozás, az Elite CEOs viszont egy tanácsadócég, ami fitneszvállalkozásoknak segít növekedni. 2015 januárja óta Tanner cégei összesen 16 millió dollárt hoztak a konyhára, ő maga pedig „közel nyolc számjegyet” keres évente.
Tanner tehát sikeres ember, de nem volt ez mindig így. 22 évesen kimaradt a fősuliról, a Fit Warrior pedig haldoklott: mindössze kétezer dollárt hozott évente. Tanner a szülei házának pincéjében húzta meg magát, hitelkártyatartozása az egekbe rúgott – főleg, hogy minden fillérjét üzleti coachokra költötte.
És hogy miért maradt ki a főiskoláról, ahol olajmérnöknek tanult, ami még most is elég jól menő állásnak számít? Egyszerű: mentora tanácsolta neki, hogy inkább vállalkozzon, az jobban fekszik neki. „A legjobb karriertanács volt, amit valaha kaptam” – mondta Tanner a Business Insidernek. A szülői házba mondjuk nehéz volt visszacuccolnia, de úgy látja, ahhoz, hogy előrébb lépj, bizony hátrafele is kell ugrani időnként.
Az üzleti coachokra költött pénz végül megtérült: a Fit Warrior megmenekült, Tanner pedig megalapította a már említett Elite CEOs-t, hogy továbbadhassa mindazt a tudást, amit viszontagságok árán szedett magára. Fő területe az online marketing, azon belül is a Facebook és az Instagram – online segít rétegződni az egyelőre felfutóban lévő fitneszcégeknek.
És hogy miként érte el, hogy kiköltözhessen a szülei pincéjéből?
Tulajdonképpen öt pontban mondja el, amik még most is ugyanolyan relevánsak,
mint két éve voltak.
1. Keress releváns hashtageket és érj el azokhoz a
felhasználókhoz, akik használják őket!
Tanner szerint nem kell széles ismereti háló ahhoz, hogy új
klienseket szerezz. Ha jó szolgáltatást vagy terméket kínálsz, amivel az emberek
elégedettek, szájhagyomány útján viszik tovább a híred. Fontos ugyanakkor, hogy
az első pár ügyfélért meg kell dolgozni.
Először a saját ismeretségi körödben kérdezz körbe, hátha
van olyan ismerős, akit érdekel a szolgáltatásod. Nézd meg, melyek az általad képviselt
iparág legnépszerűbb hashtagjei Facebookon és Instagramon! Akik ezeket
használják, esélyes, hogy érdeklődni fognak a céged iránt.
2. Írogass az embereknek, és ha érdeklődnek, kérj telefonos
egyeztetést!
Tanner szerint nem szabad félni a váratlan üzenetek megírásától, a Facebook és az Instagram is lehetőséget ad rá, hogy ismeretleneknek (vagy távoli ismerősöknek) küldjünk üzeneteket. A fitneszguru ugyanakkor azt mondja, ne rögtön az üzlettel indítsunk, hanem valami független témával – így „őszintébb” lesz a beszélgetés. „Olyan ez, mint meggyőzni egy lányt, hogy randizzon veled: bonyolultabb, mint a könyvek írják” – fogalmaz.
Aztán ahogy beszélgettek, fűzd bele a témába a terméked, mint
a segítségnyújtás potenciális eszközét. Kérdezd meg, hogy próbáltak-e már
hasonló szolgáltatást, és dobd be, hogy telefonon magyaráznád el, miről van
szó, csak tíz perc az egész.
3. Ismerd meg őket jobban!
Telefonon kérdezd ki őket a céljaikról, szükségleteikről,
nehézségeikről. Aztán mondd, hogy küldesz egy e-mailt – tulajdonképpen egy jelentkezési
lapot –, amin még több információt tudnak megosztani veled. Tanner fitneszszakemberként
elsősorban az illető fizikumával kapcsolatos adatokra kíváncsi, de ez ugye cég-
és termékfüggő.
Ha az illető kitölti és szeretne részt venni a dologban,
akkor már csak meg kell állapodni az anyagikaról és van is egy ügyfeled.
Ugyanakkor Tanner szerint tudni kell leállni: ha az illető elutasító, semmi
értelme órákig győzködni. Egyrészt ezt zaklatásnak éli meg, másrészt a saját idődet
fecsérled.
4. Többet kérhetsz, mind gondolnád!
Sokan félnek merészek lenni és magas árat mondani, pedig
Tanner szerint a személyre szabott opciók az ügyfeleknek is sokkal
szimpatikusabbak. Persze, lesznek, akik standard csomagot vesznek, de mindig
akad olyan ügyfél, aki szeretné, ha többet foglalkoznál vele, avagy a képére
formálnád a terméked.
Tannernek egyébként az egyik üzleti coach tanácsolta, hogy 40
helyett 2000 dollárt kérjen a tanácsaiért. „Arra gondoltam, hogy ezt senki sem
fogja megvenni ennyiért. De közben meg arra is, hogy nincs mit vesztenem.”
5. Amint profitot termelsz, költs közösségi médiakampányokra!
Viszonylag egyértelmű stratégia: mikor Tanner már havi 50 ezer dollárt keresett, a bevétele 35 százalékát költötte Facebook- és Instagram-hirdetésekre. Ez az arány most is változatlan, pedig már sokkal többet keres.
Aki több Tannerre kíváncsi, látogasson el a fitneszguru Youtube-fiókjára, ahol részletesen mesél az általa követett stratégiákról.
Borítókép: Tanner Chidester elemében van // fotó: Tanner Chidester hivatalos Facebook-oldala