A hekkerek több millió ember elérhetőségéről és utazási információiról szereztek adatokat. A cég vezetői szakértőket kértek fel az ügy kivizsgálására és értesítették a Nemzetközi Adatvédelmi Hatóságot és a Nemzeti Kiberbiztonsági Központot.
A fapados légitársaság vezetése szerint nincs bizonyíték arra, hogy a támadók visszaéltek volna a megszerzett információkkal. A cég az érintett ügyfelekkel a következő napokban felveszi a kapcsolatot – írja az Express.
„Azt tanácsoljuk az ügyfeleknek, hogy legyenek éberek, különösen akkor, ha bármilyen kéretlen csatornán keresik őket. Továbbá javasoljuk, hogy legyenek figyelmesek akkor is, ha az Easyjet vagy Easyjet Holidays részéről kapnak üzenetet.”
Johan Lundgren vezérigazgató hozzátette: „nagyon komolyan vesszük a rendszereink kiberbiztonságát és szigorú biztonsági intézkedéseket vezettünk be az ügyfelek személyes adatainak védelme érdekében. Ez azonban egy növekvő veszély és a kiberbűnözők egyre kifinomultabbá válnak.”
Az Easyjet nehéz helyzetben van a koronavírus miatt, erről nemrég átfogó elemzést is írtunk: nem elég, hogy a gépek jelentős részét a földön kell tartaniuk a járványhelyzet miatt, emellett az alapító-tulajdonos és a menedzsment közötti nézeteltérés háborúskodásba csapott át.
Kép: Airbus A320-as gép az Easyjet fapados légitársaság flottájából. Fotó: Easyjet.com