Megkezdték a jegyértékesítést a 2019. június 7-én induló közvetlen légi járat indul a dél-kínai nagyváros és a magyar főváros között. Miután tavaly nyáron négy transzatlanti járatot indított el, a budapesti repülőtér üzemeltetője most ázsiai útvonalhálózatának fejlesztésén, Peking, Dubaj és Doha után újabb ázsiai célállomások elindításán dolgozik – áll a Budapest Airport szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében.
Sanghaj a következő közvetlen ázsiai célállomás, amely már a magyarországi utasok számára hamarosan elérhető, a China Eastern Airlines leányvállalatának, a Shanghai Airlinesnak köszönhetően. A 2019. június 7-től elérhető járat elindítása több éves erőfeszítés gyümölcse, amely arra irányult, hogy közvetlen légi összeköttetés jöjjön létre Kína egyik legfontosabb gazdasági régiójával. Az Air China közvetlen Peking–Budapest járatának sikere nyomán kétség sem férhetett hozzá, hogy a második,
a Shanghai Airlines által üzemeltetett magyarországi útvonal iránt jelentős lesz a piaci kereslet.
A Sanghajban bejelentett tervek szerint az új járatot a Shanghai Airlines Boeing 787-9 Dreamliner típusú géppel üzemelteti. Ezen a típuson mintegy 285 ülőhely áll az utasok rendelkezésére (4 első-, 26 business-, 28 prémium turista és 227 turista osztályú ülőhellyel). A kiindulópont a Sanghaj–Putung Nemzetközi Repülőtér lesz, és a tervek szerint éjfél körül induló gép mintegy 10 óra alatt teljesíti az utat a magyar fővárosig, ahová hajnali hat óra után érkezik meg. A Shanghai Airlines jelenleg heti három járat indítását tervezi, szerdán, pénteken és vasárnap.
Sanghaj átszállási lehetőségeket is biztosít sok más fontos kínai belföldi célállomás felé, továbbá Japánba, Dél-Koreába és más délkelet-ázsiai országokba utazók számára is, akár Új-Zéland és Ausztrália felé is. A Shanghai Airlines járatai a tervek szerint nem csupán utasokat szállítanak, hanem mintegy 10 tonna légi árut is, úgynevezett belly cargót a repülőgép rakterében.
Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója a bejelentés kapcsán elmondta, hogy az idén nyártól tervezett közvetlen Sanghaj–Budapest járat több éves diplomáciai és üzleti erőfeszítések eredménye a két ország részéről. Hozzátette, hogy a piackutatások alapján évente legalább nyolcvanezren kívánnak utazni Sanghaj és Budapest között, akik érdeklődni fognak a járat iránt. A várakozások szerint az új útvonal egyaránt népszerű lesz az üzleti és szabadidős utasok körében mindkét országban, egyebek mellett
a kínaiak körében kedvelt dunai hajóutak iránti óriási érdeklődés miatt is.
A China Eastern Airlines jelenleg több mint 600 légi járművet üzemeltet. Ezek átlagos életkora kevesebb, mint 5 és fél év – a nagy légitársaságok mezőnyében ez a világon az egyik legfiatalabb flotta. A SkyTeam szövetség tagjaként a China Eastern Airlines több mint 100 millió utast szolgál ki világszerte, ami alapján globálisan a hetedik legnagyobb légitársaság. Járathálózata révén 177 országban 1052 célállomást üzemeltet. Törzsutasai az Eastern Miles program keretében a 20 SkyTeam-tag 672 váróját használhatják világszerte.