Egy ex-ENSZ tanácsadó és egy volt különleges kommandós startupot indított, kifejezetten cégvezetőknek.
James Bondot megszégyenítő, intenzív képzést kínál egy kis angol cég, a Secret Me. Kémkedés, pusztakezes harc, mérgezés és koktélkeverés is van a listájukon – az amerikai Forbes írt róluk.
A cégnek két alapítója van, egyikük, Sara Fazlali korábban az ENSZ egyik tanácsadója volt, a rejtélyes, vezetéknév nélkül feltüntetett Adam a különleges erőknél szolgált. A vállalkozás és több különböző csomagot kínál a jelentkezőknek – vannak céges ajánlatok is, de a buli nem olcsó, a weboldaluk szerint egy négyfős kaland 42 ezer font (+ÁFA), ami alsó hangon 15 millió forintnak felel meg.
Mit tanítanak ennyi pénzért?
A gyorstalpaló során egy különleges erőktől érkező veterán oktat olyan készségeket, mint például megfigyelés, önvédelem, lövészet és vezetéstechnika, de helyet kaptak az kiberbiztonsági alapismeretek és a különböző kémkütyük kezelése is, illetve ezen túlmenően az olyan 007-es trükkük is benne vannak az órarendben, mint koktélkeverés, pókerezés, csábítás, no meg mérgezés, túsztárgyalás, meg az is, hogy mit kell tenni emberrablás esetén. Itt egy promóvideó is:
Fazlali szerint a vonzerő, a kisugárzás megléte az egyik legfontosabb, és ez inspirálta a cég elindításában is. „A Secret Me koncepcióját azután találtam ki, hogy álmomban láttam egy nagyon erős kisugárzással rendelkező – Audrey Hepburn-höz hasonlító- nőt, akiből viszont az is áradt, hogy bármire képes. Rájöttem, hogy miért ne lehetne valaki nőies úgy, hogy közben kemény.”
Személyes fejlődés.
A Secret Me szerint a néhány napos képzésük elegendő ahhoz, hogy a résztvevők olyan készségeket sajátítsanak el és fejlesszenek ki, amik az üzleti élet során hasznosak lehetnek.
„Az emberek többsége soha sem volt igazán nyomás alatt, épp ezért nem lehetnek elég magabiztosak, hiszen nem tudják, hogy mikre képesek. Lehetőséget adunk arra, hogy farkasszemet nézzenek a stresszel, de biztonságos körülmények között.”
“Ez segít abban, hogy kiderüljön, adott helyzetben hogy reagálnak – menekülő, vagy támadó reflexek lépnek életbe?” – mondja Sara.
Mivel a technológiának köszönhetően a cégvezetők a döntéseiket egyre inkább adatokra és egyre kevésbé a belső kis hangra alapozva hozzák, kicsit furcsa lehet, hogy pont egy olyan modellt próbálnak eladni, aminek a lényege az ösztönös reagálás. „Az ösztönös reakciót érdemes úgy értelmezni, mint egy jelzést, amire oda kell figyelni, mert azt jelenti, hogy valami nincs rendben.” – teszi hozzá.
Az induláskor kifejezetten a magas árbevételű cégek vezetőire fókuszáltak, de azóta szélesedett a célcsoport köre. „Sokan kérdezték, hogy nem tudnánk-e olyan kurzust tartani, amin az alkalmazottakkal együtt lehet részt venni, úgyhogy összeállítottunk céges csomagokkal is.”
A cégvezető szerint már jöttek pozitív visszajelzések is, egy „sikeres filmproducer” például eddig küzdött azzal, hogy nem tud megszólalni mások előtt, de a képzés hatására megjött az önbizalma.