A világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand Research hetedik alkalommal hirdette ki a legvonzóbb munkáltókat. A nyertes a LEGO lett, második helyen a Samsung végzett, míg a dobogó legalsó fokára az Audi állhatott fel. Az eredményeket idén rendhagyó módon online prezentációkon ismertették.
Az elmúlt évekhez hasonlóan az idei eredmények szerint is az IT-szektor a legvonzóbb a hazai munkavállalók számára.
Továbbra is a fizetés, a munkahelyi légkör és az állás tartós biztonsága a legfontosabb munkahelyválasztási szempontok, de tovább növekedett a rugalmas munkakörülmények és a munkakör érdekességének jelentősége is.
A világ legnagyobb, 33 országban zajló független munkáltatói márkakutatásának adatfelvétele január közepén zárult. „Mindhárom vállalat esetében a pénzügyi stabilitás, a technológiai korszerűség és a kiváló hírnév voltak azok a szempontok, amelyek egyértelműen kijelölték helyüket az élmezőnyben” – értékelte az eredményeket Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója a Forbesnak eljuttatott sajtóközleményében.
Habár a munkaképes korú felnőttek körében végzett globális felmérés januárban zárult, eredményei összhangban állnak a jelenleg a világ minden táján tapasztalható újfajta munkavégzéssel. Számos munkahely még mindig szünetelteti működését, más szervezetek pedig korlátozott erőforrásokkal dolgoznak, vagy éppen az online térbe helyezték át működésüket.
Új normává vált a munkaerő időben és térben rugalmas foglalkoztatása.
Baja Sándor szerint a jelenlegi, példa nélküli helyzetben még fontosabb a munkáltatói márka tudatos építése, mivel a legutóbbi gazdasági válság is bebizonyította, hogy komoly károkat okoz a munkaadók megítélésében a bizonytalanság. Szerinte azok a vállalatok lehetnek a nyertesei a gazdaság és a munkaerőpiac újraindulását követő időszaknak, amelyek munkaadóként is erős márkával vannak jelen a nyilvánosságban.
Még mindig a fizetés a legfontosabb, de hangsúlyos a hosszú távú biztonság is
A kutatás alapján munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb tényező rangsora itthon változatlan az elmúlt évekhez képest.
A válaszadók 73 százaléka számára továbbra is a bérezés a leghangsúlyosabb értékelési szempont, majd ezt követi a kellemes munkahelyi légkör (61 százalék) és az állás hosszú távú biztonsága (56 százalék).
Ismét a munkáltatók megítélését befolyásoló szempontok élbolyában szerepel a munka-magánélet egyensúlya és a vállalat pénzügyi stabilitása. Növekedett a tavalyi felméréshez képest mind a rugalmas időbeosztás, mind a betöltött munkakör érdekességének jelentősége, illetve szintén nőtt a szerepe a vállalat általános hírnevének és társadalmi szerepvállalásának. Feltételezhetően nő majd a munkahely biztonságának szerepe, a fizetés jelentősége pedig akár csökkenhet is a dolgozók döntései során.
A top 3 legvonzóbb munkáltató Magyarországon 2020-ban a Randstad Employer Brand Research toplistája szerint:
- LEGO
- Samsung
- Audi
Különdíjak:
- Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: Magyar Nemzeti Bank
- Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás: E.ON
- Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Richter Gedeon
- Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem és HORECA: Hunguest Hotels
- Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Nestlé
- Legvonzóbb munkaadó – Telekommunikáció: Magyar Telekom
- Legvonzóbb munkaadó – Szállítmányozás és logisztika: DHL
- Legvonzóbb munkaadó – Információ Technológia: Nokia
- Legvonzóbb munkaadó – Szolgáltatások: Szerencsejáték Zrt.
- Legvonzóbb munkaadó – SSC: IBM
- Legismertebb munkaadó: Magyar Posta
fotó: Lego