A Facebook tavaly több, mint 60 milliárd dollárt keresett, ezt pillanatok alatt megdobhatná további 10 milliárddal, de még nem tette– írja az amerikai Forbes.
A Pokemon Go-t alig pár hónap alatt fél milliárdan telepítették, a TikTok 614 millió felhasználót szerzett eddig, de olyan még nem volt, hogy egy platform egy év alatt szerezzen 760 millió júzert. Ez volt a Whatsapp 2019-ben, ami a Facebook leggyorsabban növekvő platformja és egyben a legnagyobb, eddig még kiaknázatlan üzleti lehetősége, amin szinte azonnal több milliárd dolláros bevételt szerezhetne.
A vállalat legfrissebb pénzügyi adatai alapján a Facebook átlagos felhasználói bevétele több, mint 7 dollár. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben ez alacsonyabb, de a Whatsapp ott a legerősebb.
Egy 2017-es elemzés azt sugallja, hogy a WhatsApp 5 és 10 milliárd dollár közötti összeggel növelheti a Facebook bevételét.
A Whatsapp lehet India
Wechat-je
A Whatsappban megvan az a potenciál, hogy olyan kommunikációs monopóliummá váljon Indiában, mint Kínában a Wecaht nevű platform – írja a Forbes.
A Whatsapp növekedésének legnagyobb részét az ázsiai ország adja, de az Apptopia elemzése szerint Afrikában is nemrégiben több tízmillióan töltötték le.
Miért?
A Whatsapp alacsony sávszélességen is nagyon jól működik, ezért az afrikai országokban egyre inkább használják a Skype helyett, mert sokkal jobb minőségű hívásokat lehet rajta indítani és reklámok sincsenek rajta. És itt a lényeg. Ha lennének, akkor ezzel az apró erőfeszítéssel, hogy összeköti a hirdetéseken keresztül a vállalkozásokat és a fogyasztókat, aranytojást tojó tyúkká váloztathatná a közösségi hálózatot, de a tulajdonoso Facebook ezt még nem lépte meg.
Miért?
Az egyik elmélet szerint azokra a napokra tartogatja jól előhúzható
aduászként, amikor a vállalat növekedése elkerülhetetlenül megáll
Észak-Amerikában és Európában.
A másik teória, hogy az app értéke már rég be van építve a Facebook részvényeibe, mert lehetőségként értékesebb, mint a gyakorlatban lenne.
A Wall Street Journal és a The Verge legfrissebb cikkei szerint a cég éppen most utasította vissza a Whatsapp hirdetés-beillesztésének terveit, és ez jó ötletnek tűnt, mert India még a platform pénztárca funkcióját sem engedélyezte. Az ország valószínűleg nem akarja, hogy amerikai techóriások digitálisan gyarmatosítsák. Emellett megjelentek helyi, jól finanszírozott és agresszív versenytársak is, mint a PhonePe.
A Facebooknak így ki kell találnia, hogy hogyan fog pénzt csinálni a több, mint egymilliárd Whatsapp felhasználójából.
Fotó: Christian Wiedger / UNSPLASH