A Forbes Flow Small & Sweet színpadán anyukák (esetleg apukák) beszélgettek Fekete Emesével, akik olyan vállalkozásokat indítottak, melyek gyerekek mellett, vagy éppen gyerekek miatt keltek életre. Köztük volt Molnár Peggy is, akit saját gyermeke inspirált vállalkozása indításánál: nem talált gyermekének megfelelő nyálkendőt.
„Szóval a kitartás… Rengeteg nehézséggel találja szembe magát az ember, legyen szó logisztikáról, marketingről, piaci változásról. Egy biztos, ha jön az akadály, azt megoldandó feladatnak kell felfogni, ami kizárólag előrébb visz” Molnár Peggy-nek számos kihívással kellett szembenéznie mióta megalapította a baba nyálkendővel indult vállalkozását, a Peggy Baby-t.
Molnár Peggy // fotó: Fekete Csaba
Peggynek biztos állása volt, ám mikor második kislányával terhes lett, azt érezte, a szülés után nem hívják vissza a médiacéghez, ahol dolgozott. Megérzése bejött, ám nem akart otthon ülő anyuka lenni.
Vállalkozását a saját, pontosabban kisbabája igénye szülte: Peggy nem volt elégedett gyermeke nyálkendőjével.
„Gyorsan átázott, ráadásul a kislányom utált öltözködni, egy macera volt.” Miután rátalált a megfelelő anyagra, kifejlesztette a Peggy Baby első termékét. Egy olyan speciális nyálkendőt, mely nemcsak öltözet, hanem bababarát és nem ázik át.
„Ha az én gyerekemnek szüksége volt rá, akkor valószínűleg az ország többi babájának is.”
Molnár Peggy és Fekete Emese // fotó: Fekete Csaba
Egymillió forintból létrehozott egy webshopot. „Egy dolgot tudtam elképzelni, hogy a webshop irányába kell menni, mert az internetes vásárlás egyre inkább előtérbe kerül.” Azonban itt nem állt meg a történet, Peggynek igénye lett egy saját üzletre is, amit nem feltétlenül az üzleti célok miatt nyitott meg.
„Amikor anyukaként 4-5 évet otthon vagy, eljön az igény, hogy ne otthonról, mackónadrágban dolgozz. Kellett, hogy elmenjek, keretek közé szorítsam a munkát.”
Végül az otthonától három percre lévő helyiséget bérelte ki, amit eredetileg irodának szánt, de végül addig csinosította, míg a végén egy üzlet lett a vége.
Idővel a termékportfólió kibővült: a nyálkendő után jött a sapka és a lábmelegítő is. Ezeket szintén a saját igény szülte. „A gyerekemre néztem és láttam, hogy az ugyanolyan mintájú sapka öltöztet. Aztán elkezdett kúszni-mászni és rájöttem, lábmelegítő is kell.
Amit az ember csinál, csinálja jól. Nem vagyok a széles termékpaletta híve, inkább az átlátható termékkörben maradnék”
– mondja Peggy, aki saját termékeit már nem bővítené, de más anyukák márkáit is árulja boltjában.
Peggy gondolkozott a külföldi terjeszkedésben, azonban negyven évesen szívinfarktust kapott. Ez egy intő jel volt, hogy vissza kell vennie a lendületből, azonban ez sem állította meg. Csak visszavett a tempóból. „Nem akartam feladni. Menni kell tovább, csak más tempóban.”
A kiemelt képen Molnár Peggy és Fekete Emese // fotó: Fekete Csaba