Friss globális rangsort közölt az Universum, azt nézték meg, hogy a business karokra járó egyetemisták, illetve a mérnök és informatikus hallgatók körében melyek a világ legvonzóbb vállalatai.
A stockholmi székhelyű, employer brand marketinggel foglalkozó ügynökség 50-50 elemű toplistát tett közzé a különböző szakirányok hallgatóinak szavazatai alapján, mindkettő élére a Google került. A friss kutatásban arra is kíváncsiak voltak, mely szempontok szerint választanak munkahelyet a pályakezdők, mik azok a hívószavak, amikre ugranak.
- A munka-magánélet egyensúlya. Ez egyre fontosabb szempont, miként a rugalmas munkavégzés lehetősége is.
- Innováció, innováció, innováció. A Volvo és az Amazon például azért ugrott sokkal feljebb a listán, mert mindkét cég nagyon sokat áldoz az innovatív megoldásokra, például a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségekre.
- Munkakörnyezet. Egy munkahely legyen kreatív, dinamikus, barátságos, és ne csak akkor, ha startupról van szó.
- Magas fizetés. A kutatás megállapította, hogy a Z generáció igen magabiztos a jövőbeli anyagi kilátásait illetően, és el is várja, hogy jól megfizessék. A business, mérnöki és IT szakok hallgatói tisztában vannak vele, hogy van rájuk kereslet, és ha megtalálják a megfelelő munkaadót, meg is lesz az anyagi biztonságuk.
- Képzési lehetőség. Ne megvegyenek, inkább építsenek fel, vallják az egyetemisták, vagyis értékelik, ha jövőbeli munkahelyükön folyamatos továbbképzéseket kapnak, és kinevelik őket a magasabb pozíciókra.
A felmérést egyébként 12 országban (a világ 12 legfeljettebb gazdaságában) 228 ezer egyetemi hallgató megkérdezésével végezték, és már tíz éve készítik el. A konkrét rangsorban majd látszik, hogy a business hallgatóknak a tanácsadó szektor a legvonzóbb, a mérnökök, informatikusok pedig legszívesebben a szoftvercégeknél helyezkednének el.
És akkor nézzük a két toplistát, előbb a business szakos hallgatók rangsorát:
Ezek pedig a mérnökök és informatikusok számára legvonzóbb világcégek:
Borítókép: Matthew Kane / Unsplash