A Randstad hazai érdekeltsége ötödik alkalommal díjazta a legvonzóbb magyar munkáltatókat. Eddig minden évben a két német autógyártó, az Audi vagy a Mercedes tarolt, 2018-ban sem változott a helyzet: a legvonzóbb munkahely címét a kecskemétiek vitték el, a győriek pedig nívódíjat kaptak, amiért az elmúlt öt évben háromszor is az élen tudtak végezni.
A Mercedes mögött a dobogóra az IBM és a Bosch fért még fel, a tízes élmezőnyben új szereplő az ipari robotgépeket gyártó KUKA Robotics, a Coca-Cola és a Siemens. Idén így állt össze a legvonzóbb munkahelyek 10-es toplistája, zárójelben a tavalyi helyezésük:
1. Mercedes-Benz (2.)
2. IBM (4.)
3. Bosch (5.)
4. Nokia Solutions and Networks (10.)
5. KUKA Robotics (-)
6. Samsung Electronics (6.)
7. LEGO (3.)
8. Coca-Cola (-)
9. Siemens (-)
10. British Telecom (BT Roc) (7.)
Szektoronként is díjazták a legjobbakat: a pénzintézetek közül a Budapest Bank, az energetikai és közműszolgáltatóknál a MOL, a gyógyszer- és vegyiparban a B. Braun Medical, ipari és termelőszektorban a KUKA Robotics, kiskereskedelemben az IKEA, FMCG-szektorban a Coca-Cola, a telekommunikációs cégek közül a Vodafone, míg a logisztikai szektorban a Kühne + Nagel részesült kapott elismerést. A legismertebb munkaadó pedig a Lidl diszkontlánc lett.
Nívódíjas lett az Audi Hungária, a Tesco és a kiskereskedelmi kategóriában a DM, ezt az elismerést olyan vállalatoknak ítélik oda, amelyek öt éven belül háromszor nyertek kategóriájukban (a nívódíjasok két évre kikerülnek a legjobbak versenyéből, és külön kategóriában kapnak elismerést).
Minden generációnak és nemnek más a fontos
A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tényezők sorrendje nem változott az előző évhez képest, a listavezető továbbra is a fizetés 75 százalékkal, ezt követi a munkahelyi légkör 64 százalékkal és a biztos állás 58 százalékkal. De felértékelődött a dolgozók szemében a kellemes légkör és a rugalmasság is.
Infografika: Randstad Hungary
A fontossági sorrendben van különbség nemek között: a férfiakat a versenyképes jövedelemmel, a nőket inkább stabil állással és a munka-magánélet egyensúllyal tudják elcsábítani a munkáltatók. De eltérőek a munkavállalói igények a generációk között is: a legfiatalabb korosztály, a Z-generáció számára egy munkahelyen kiemelten fontos a rugalmasság, míg a 45 év fölötti munkavállalóknak a pénzügyi stabilitás és a munkahely hosszú távú biztonsága a döntő érv.
Az is kiderült, hogy végső soron nem kidobott pénz a munkáltatói márkaépítés.
Kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél,
így nekik összességben 10 százalékkal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük” – tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
Infografika: Randstad Hungary
Telkószektor az élen, de jön fel a pénzügy és a logisztika
A Randstad a szektorokat összességében is vizsgálta, hogy milyen területen aktív cégeknél szeretnek dolgozni a magyarok. Az idén az élre lépett a telekommunikáció, a munkavállalók 42 százaléka helyezkedne el szívesen ebben a szektorban, a gyógyszer- és vegyipar így a második helyre szorult, a harmadik helyen a szolgáltatószektor szerepelt.
“A telkó szektor kivételével csökkent az élen járó iparágak vonzereje a munkavállalók szemében”
– emelte ki Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. “A top10-es lista végén elhelyezkedő pénzügy, logisztika és kiskereskedelem ezzel szemben sokat fejlődött, így a mezőny tömörebb lett, kiéleződött a tehetségekért folytatott harc.”