Megelőzte a Fegyvertelen katonát és az Érkezést is.
Mi kell a közönségnek? Háború, cafatok, dráma, ufók és tudomány, vagy szerelmes musical?
Nos, úgy tűnik, hogy az utóbbi. 2016-ban a legtöbb embert Ryan Gosling és Emma Stone tudta berántani a moziba a Kaliforniai álom (La La Land) című filmre.
A forbes.com szerint a film minden tekintetben tarol, egyrészt elképesztően népszerű, másrészt iszonyatosan gazdaságos. 30 millió dollárba került az elkészítése, és 340 milliót hozott a konyhára. Persze nem is bízták a véletlenre, a főszereplők önmagukban nézőmágnesnek számítanak – Stone 2013-ban a Forbes szerint a producerek álma volt, minden egyes dollár, amit rá költöttek, nyolcvan dollárt hozott vissza, Ryan Gosling nevének említésétől pedig komplett lányintézetek tudnak teherbe esni, úgyhogy a zajos siker garantált volt.
Az énekléssel, táncolással, romantikával és nagytotálban zongorázó Goslinggal a Kaliforniai álom bevételei majdnem duplázták, amit a második helyre beérkező felületes nyelvészpornó, az Érkezés generált a szintén nem gyenge 190 millió dollárjával. A harmadik helyen zárt Mel Gibson háborús drámája, amiben Andrew Garfield elhatározza, hogy úgy éli túl az okinawai offenzívát, hogy nem visz magával fegyvert, a lerobbanó testrészekkel és heroikus pillanatokkal telezsúfolt vállalkozás 174 milliót termelt ki magából.
A negyedik helyen a Számolás joga (Hidden figures) áll, a NASA fekete matematikusnőinek elfeledett története 164 milliót hozott (de érdemes azt is megjegyezni, hogy ez a film főként az Államokban szólt nagyot, a 164 millióból 144-et belföldön szedett össze, ezzel a hazai pályán legjobban teljesítő film lett).
A legjobb filmnek járó díjra jelölt 9 film összesen több mint egymilliárd dollárt generált, négy pedig át tudta lépni a százmilliós határt.