Új fejlesztéseket gördítenek ki, amivel egyre több oldalfunkción keresztül kaphat részesedést a tartalomgyártó.
Hirdetések kerülnek az IGTV-videókra, a live-okban és az az Instagram Shopping-ban bannereken keresztül lehet majd vásárolni és elindítják a Brand Collabs Manager-t is, ami a szponzorált kampányokhoz kötné össze a céget és a tartalomgyártókat. A fejlesztésekről a The New York Times számolt be.
Az influencerek nagyon fontos kincsei az Instagramnak.
Növelik a platformon eltöltött időt, új felhasználókat húzhatnak be, és mivel 2020-ban ez is egy karrier, a munkáltatónak rendesen meg kell őket fizetnie, ha meg akarja őket tartani.
Eddig viszonylag kimaradt a véleményvezérek pénzügyeiből mindaddig, amíg a bértárgyalások során betartották a platform felhasználási feltételeit.
Nem kapnak részesedést az Instagramon elköltött összegekből, nincs direkt tranzakció felület és felhasználó között, az influencerek a márkáktól kapják a fizetésüket.
Egy februári felmérés szerint azonban a tartalomgyártók szkeptikusak az Instagram IGTV nevű felületével kapcsolatban, mert az nagyon hasonlít a Tiktokhoz és a Youtube-hoz, de nem járnak vele ugyanazok az előnyök, mint a többi platformmal. A Youtube-on elhelyezett hirdetésekért havonta benyújthatják a számlát, a Tiktok livestreamek közben pedig több ezer dollárt kereshetnek digitális ajándékok formájában.
Az Instagram-influencerek ezért elkezdtek elvándorolni az anyahajóról. Az új fejlesztésekkel azt remélik, megtarthatják ezt a mindkét fél számára előnyös kapcsolatot.
Jövő héttől olyan márkák hirdetései kezdenek majd feltűnni az IGTV-n mint a Sephora, a Puma, a Nike, az Ikea,
ezek bevételeiből 55 százalék megy az influencernek.
A bannerek szívecskékként fognak megjelenni a felhasználó neve és kommentje mellett a livestreameken és 99 centtől 4 dollár 99 centig terjedhet az áruk.
Az ezekből származó bevétel 100 százaléka a tartalomgyártóé legalább 2021-ig.