A légitársaság kampánya szerint a régimódi utazás ideje lejárt és közleményükben felszólítják a hagyományos légitársaságokat, hogy az ötórásnál rövidebb repülőutakon fejezzék be az üres székek reptetését az első osztályon.
A Wizz Air a közleményében fejezte álláspontját, mely szerint a business class-t minden rövidtávú repülőútról ki kellene tiltani.
A business class-on utazóknak kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak.
A kampánynak jó eséllyel köze van ahhoz az incidenshez, ami idén novemberben történt, amikor egymásnak ugrott Váradi József, a Wizz Air alapítója és Carsten Spohr, a Lufthansa vezére. Spohr ugyanis azt kifogásolta, hogy a fapados légitársaságok miatt egyre többet választják a légi közlekedést olyan esetekben is, amikor nem lenne rá kifejezetten szükség, ez pedig súlyos terheket ró a környezetre. Váradi József szerint a Lufthansa-vezér marhaságokat beszélt, mert a hagyományos légitársaságok üzleti modellje nem gazdaságos, a flotta öreg, sokat fogyaszt, és egy átlagos nyugat-európai ötször annyit repül, mint egy kelet-európai.
Jelenleg a Wizz Air, egy utasra vetített szén-dioxid kibocsátása a legalacsonyabb az összes versenytársa közül, ami 57,1 g/utas/km értéket jelent a 2019 november adatok szerint. A cég ultradiszkont üzleti modellje, a járatok magas telítettsége (2020 első félévében 95%) és az utastér hatékony kialakítása teszi lehetővé, hogy a repülés fenntartható és a szén-dioxid kibocsátás a lehető legalacsonyabb legyen. A következő 10 évben az utasonkénti kibocsátást további 30 százalékkal csökkentenék.
A Wizz Air szerint iparági problémáról van szó, ami iparági megoldást kíván. A légi közlekedés szereplőinek agresszívabban kell képviselniük ezt az ambíciót, ha valódi változást akarnak elérni.
Utasokra és kilométerekre vetítve a Wizz Air Európa legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező légitársasága.
Váradi Józseffel, a Wizz Air vezérigazgatójával korábban a Forbes is interjúzott.