Harmincéves korában diagnosztizálták egy neurológiai betegséggel, eköré, de nem az egészsége kárára építette fel lifestyle bizniszét Zakia Blain. Az FBF Body egy egészen újszerű üzleti modellel tört be a piacra.
Képzeld el, hogy mindenben kiváló vagy, amibe belefogsz, aztán olyan hírt kapsz, amitől megváltozik minden, amit és ahogy addig csináltál. Zakia Blain-nel, az FBF Body lifestyle brand alapítójával pontosan ez történt, amikor harmincéves korában Arnold Chiari-szindrómával diagnosztizálták. Most a forbes.com közölt portrét a sikereiről.
Ez a szindróma egy olyan veleszületett rendellenesség, amely során a kisagy betüremkedései gátolják az agyvíz áramlásának útját, a tünetmentességtől egészen a komoly neurológiai szövődményekig terjed a lefolyása.
Az orvosai eltiltották Blairt az edzéstől, ezért miután hízni kezdett, a wellness felé fordult. Az üzlete beindítására egy barátnője vulgáris, de lelkesítő elszólása buzdította, pólókra nyomtatta a “F—k being fat” jelmondatot, majd leadott 30 kilót. A személyes sikere után elindíotta online is a súlycsökkentő kihívását, az FCKBeingFat című oldalra ezrek tartottak vele.
Blain egy multinál dolgozott, és semmilyen konkrét üzleti tapasztalata nem volt. Ahogy érzékelte, hogy egyre több figyelem fordul a márkájára 2013 körül, priorizálnia kellett az üzleti fejlődést és az egészsége megőrzését is. Egy olyan üzleti modellt épített fel, amelyben a márka szerves részévé válik az ő személyes története, a termékbevezetésre pedig az újkeletű és eddig ígéretes „drop” módszert alkalmazta, ami nagyjából annyit jelent, hogy
a végletekig szította az érdeklődést, mielőtt kijött egy új termékkel, ami csak bizonyos ideig, limitált darabszámban volt elérhető.
Ilyen volt például az FBF Friday nevű program, ahol a vásárlók csak egy-egy pénteki napon tudtak bizonyos termékeket megvásárolni.
Így menedzselni tudta az idejét és az energiáját is, amire nagy szüksége volt. Gyakran kéthetes migrénjei voltak, és napokig nem tudott felkelni az ágyból, így fontos volt, hogy ne merüljön ki. Tudta, hogy nem így fogja a legtöbb pénzt keresni, de ez az egészsége fontossága mellett eltörpült.
A közösségi média segítségével Blain közelről figyelemmel tudta kísérni, mi érdekli a vásárlóit. Egy ilyen elemzés eredménye lett az alakformáló fehérnemű-kollekciója is, aminek az ötlete egy snapchates termékbemutatás során jött: „Ha több mint 800 ember készített képernyőfotót a termékről, amit bemutattam, ezt akár tőlem is vásárolhatná ez a 800 ember.” Egy Marketwatch-féle elemzés szerint
az alakformáló fehérnemű egy 83 milliárd dolláros piaci szegmens, ami 5,3 százalékkal fog nőni Amerikában az elkövetkező öt évben, így a fehérnemű 2017-es debütálása teljesen új szintre helyezheti a céget.
Az online alakformáló tréning ma már egy e-kereskedelmi úttörő mobilbutikká nőtte ki magát, ami az egészséges ön-és testképet, egészségfelfogást promotálja. Az FBFBody-nak saját áruaktára van, hogy a százötvenhatezer Instagram-követő igényeit teljesíteni tudja.
Blain úgy gondol a betegségére, mint egy körülményre, ami miatt vigyázni kell magára, de mellette úgy élnie az életet, mint bárki más. „Akármilyen lapot kapsz, játssz úgy, mintha nálad lenne a nyerő széria” – mondja.
Borítóképünkön Zakia Blain, az FBFBody alapító-tulajdonosa. Forrás: Zakia Blain Instagram